نشست مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری فوتسال با مسئولان فدراسیون فوتبال در محل روابط عمومی مرکز ملی فوتبال ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری فوتسال با مسئولان فدراسیون فوتبال از ساعت ۹:۵۰ امروز(یک شنبه) در محل روابط عمومی مرکز ملی فوتبال ایران آغاز شد.

مهدی تاج(رئیس فدراسیون فوتبال) علی کفاشیان(نایب رئیس فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال) عباس ترابیان(رئیس کمیته فنی فوتسال) کاظم سلیمانی(دبیر سازمان لیگ فوتسال) و ۹ مدیر باشگاه های لیگ برتری در این نشست حضور داشتند.

در حالی که خبرنگاران با تجمع در راهروی ساختمان اداری مرکز ملی فوتبال قصد داشتند پیش از شروع نشست از مهدی تاج مصاحبه بگیرند یکی از مسئولان برگزاری نشست اعلام کرد با توجه به حضور کارلوس کی روش در محل بهتر است آنها وارد سالن شوند و در راهرو تجمع نکنند.

تاج: نتایج تیم های ما نسبت به بودجه دیگر کشورها خوب بوده است 

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این نشست گفت: همه از فوتسال انتظار قهرمانی در آسیا و بزرگ‌نمایی در جهان را دارند. در شرایط اقتصاد مقاومتی می توان‌افتخارهای فراوانی در فوتبال و فوتسال کسب کرد.
او ادامه داد: تمام تیم های ما به نتایجی رسیده اند که رقیبان ما با بودجه ای بیش از ۲۰ برابر فدراسیون فوتبال ایران نتوانسته اند چنین نتایجی کسب کنند.
تاج بیان کرد: از فوتسال رضایت کامل دارم چراکه این رشته با اقتدار در رقابت های قهرمانی آسیا به قهرمانی رسید. در کنار تیم ملی بزرگسالان کار درستی که در فوتسال انجام شده تشکیل تیم‌ملی امید با سرمربیگری علی صانعی است.‌اوکراین برای بازی دوستانه به ایران آمد و در کل پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان به وجود آمده است. ۲ کار مهمی که باید در فوتسال انجام دهیم استانداردسازی باشگاه ها طبق معیارهای AFC است که مقدمات آن انجام شده است و حوزه دوم اینست که بازی های فوتسال و فوتبال ساحلی هم پخش زنده شود.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در سفر اینفانتینو به تهران کلنگ ساختمان مرکزی فوتسال، فوتبال ساحلی در مرکز ملی فوتبال زده شد و می خواهیم در ماه های آتی  پک ساختمان شکیل و زیبا هم برای فوتسال درست کنیم. کفپوش سالن‌مرکز ملی فوتبال به تازگی تعویض شده است. زمین‌مرکز ملی فوتبال هم پس از جام جهانی آماده می شود و تیم ملی تمریناتش را برای جام ملتهای اسیا در این زمین انجام می دهد. برخی دوستان رسانه ای انتقاد کرده بودند که چرا زمین‌فولاد شهر اصفهان در کمتر از یکی ۲ ماه به بهره برداری رسید اما زمین مرکز ملی فوتبال آماده نشده است. زمین مرکز ملی فوتبال با فولادشهر تفاوت دارد چراکه این زمین‌ زیرسازی شده و قرار است مانند زمین‌ اصلی ورزشگاه آزادی درست شود. درحالی که دوستان ما در ذوب آهن زمین را به صورت رل سازی آماده کردند و روی زمین قبلی رل کشیدند.

کفاشیان: به دنبال خودکفایی در فوتسال هستیم 

علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: دنبال خود کفایی در سازمان لیگ‌فوتسال هستیم و می خواهیم‌ بادر آمدزایی در سازمان لیگ به تیم‌ ملی فوتسال کمک کنیم. ایران‌تنها کشور آسیا است که تیم ملی جوانان بانوان در اختیار دارد.
او ادامه داد: می خواهیم در فوتسال به استقلال مالی برسیم و ۸۰ درصد درآمدها را به باشگاه ها اختصاص دهیم. هزینه و درآمدها مشخص شده است و خزانه داری کمیته فوتسال آنها را به صورت شفاف اعلام می کند. البته باشگاه ها هم باید سمت استانداردسازی و شفاف سازی بروند.
کفاشیان بیان کرد: بسیاری از باشگاه های فوتسال خصوصی هستند و تلاش آن ها سبب شده است تیم ملی به موفقیت های فعلی برسد. باشگاه ها مشکلات مالی زیادی داشتند اما به پیکر زمین افتاده آن ها لگد نزدیم و سعی کردیم شرایطی را فراهم کنیم که باشگاه های خصوصی به تیمداری ادامه دهند. می خواهیم در بحث آموزش مربیان هم اقدام های جدی انجام دهیم. از حمایت های مهدی تاج تشکر می کنم و امیدوارم این امر در سال آینده هم ادامه داشته باشد تا با درآمدزایی در فوتسال خرجمان از فدراسیون فوتبال جدا شود. به تیم بانوان پالایش نفت آبادان و تیم مردان سن ایچ ساوه برای صعود به لیگ برتر تبریک می گویم.همچنین باید به اهورا بهبهان هم برای صعود به لیگ برتر آقایان تبریک بگویم.
  • پس از صحبت های علی کفاشیان، سلیمانی، مسئول برگزاری نشست اعلام کرد با توجه به محرمانه بودن نشست از خبرنگاران و عکاسان می خواهم سالن را ترک کنند.
  • درحالیکه خبرنگاران بیرون از ساختمان روابط عمومی مرکز ملی فوتبال منتظر اتمام این نشست بودند، یکی از مسئولان برگزاری از ساختمان بیرون آمد و با لحن بدی اعلام کرد به دلیل برگزاری جلسه مهدی تاج با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون محل را ترک کنند یا به ساختمان کناری بروند. این امر منجر به ناراحتی خبرنگاران شد اما زمانیکه تاج از جلسه بیرون آمد از خبرنگاران درخواست کرد دقایقی صبر کنند تا او برای مصاحبه بیرون از ساختمان بیاید.
  • مهدی تاج پس از مصاحبه با اصحاب رسانه برای برگزاری جلسه با کارلوس کی روش به ساختمان پک رفت.

    ملی پوشان فوتبال ایران هم راس ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه برای برگزاری تمرین به ورزشگاه آزادی رفتند. جالب اینجاست مسئولان مرکز ملی فوتبال برای رو به رو نشدن اصحاب رسانه با کارلوس کی روش تدابیر امنیتی شدیدی در نظرگرفته بودند و سرانجام خبرنگاران با آن ها به توافق رسیدند تا به هتل آکادمی بروند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار