استاندار همدان از مسدود شدن 2 هزار و 700 حلقه چاه در استان همدان در جهت مقابله با بحران کم آبی خبر داد.

مسدود شدن 2 هزار و 700 حلقه چاه در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نيکبخت  استاندار همدان  با اشاره پيشتر ميراث فرهنگي با انجام عمليات خاکبرداري بخشی از تپه تاريخی هگمتانه را به پارکينگ تبديل کرده بود و از مالک خودروها نيز پول دريافت مي کرد.

وی با بیان اینکه چندی پيش در جريان بازديد از تپه هگمتانه خواستار جلوگيری از پارک خودرو در اين محدوده شده بودم، گفت: راهي که به تازگی آسفالت شده، در مجاورت فنس قرار دارد و اگر مغازه های حاشيه ای اين راه توسط ميراث فرهنگی خريداری شود مسير اين راه نيز تغيير مي کند.

استاندار همدان با اشاره به مسدود کردن چاه های غیر مجاز در سطح استان بیان کرد:  تا کنون بیش از  2 هزار و 700 حلقه چاه غبر مجاز  مسدود شده است.

نیکبخت ادامه داد: این اقدام  به ميزان هشت برابر ظرفيت سد اکباتان در صرفه جويی آب موثر بوده است.

وی با اشاره به لزوم صرف جویی در مصرف آب بیان کرد:  علاوه بر مسدود کردن چاه ها، برق دار کردن آنها، اصلاح الگو و سياست کشت، مجهز شدن 85 درصد زمين مستعد به آبياری نوين و افزايش گلخانه ها در کاهش مصرف موثر است.

استادار همدان با اشاره به مصرف بالای زیاد آب در حوزه کشاوزی گفت: ميزان مصرف آب در اين بخش از 94 درصد و به 89 درصد رسيده است و با تلاش مسئولان و همکاری کشاورزان مي توان به نرم جهانی رسيد.

نیکبخت گفت: با توجه به نزديک شدن به ايام پايانی سال از مديران انتظار مي رود نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دوستان و همسايگان درباره چهارشنبه پايان سال اقدام کنند.

استاندار همدان ابراز اميدواری کرد: با توجه شهروندان به توصيه ها و هشدارها در زمينه چهارشنبه پايان سال شاهد بروز خسارت مالي و جاني نباشيم.

وی به دیدار یا اقشار مختلف مردم اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست با سمن ها، طلاب و روحانیون و دیدار با ائمه جمعه سراسر استان از اقدامات انجام شدخ در این راستا بوده است.

وي بيان کرد: استان همدان سال آينده ميزان 2 اجلاس بين المللي است که به همکاری دلسوزانه و جهادی همه سازمان ها براي برگزاري رويداد همدان 2018 نياز داريم.

انتهای پیام/د.ا

انسداد بیش از 2 هزار حلقه چاه در استان

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.