معاون توسعه و مدیریت آموزش و پرورش از افزایش بهبود شرایط پرداخت سرانه دانش آموزی در سال آینده خبر داد.

گشایش در روند پرداخت سرانه دانش آموزی از سال آیندهعلی الهیار معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضع سرانه دانش آموزان در سال آینده عنوان کرد: سرانه دانش‌آموزی در سال آینده شرایط بهتری از نظر پرداختی خواهد داشت چرا که مدارس از پرداخت آب، برق و گاز معاف شدند بنابراین بخش اعظمی از اعتبار که برای این منظور صرف می‌شد، صرفه‌جویی می‌شود.

وی ادامه داد: برخی مواقع مدارس برای پرداخت هزینه حامل های انرژی تحت فشار قرار می‌گرفتند و مجبور می‌شوند از محل سرانه اعتباری را در نظر بگیرند.

افزایش اعتبار سرانه دانش آموزی به 52 هزار تومان

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی با اشاره به اینکه ردیف بودجه برای سرانه دانش آموزی افزایش قابل توجهی دارد، گفت: به ازای هر دانش آموز دولتی ۳۵هزار تومان در لایحه بودجه بودجه پیش بینی کردیم که البته با احتساب آب، برق و گاز اعتبار استاندارد ۵۲هزار تومان برآورد شده است.

الهیار تصریح کرد: اگرتخصیص اعتبارات منظم باشد و پول به موقع به آموزش و پرورش داده شود، سرانه ها را در سال آینده می‌توان صرف هزینه های اجتناب ناپذیری همچون نگهداری و استاندارسازی مدرسه کرد.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در مورد سرانه دانش‌آموزان علاوه بر افزایش اعتبار، تامین و تخصیص به موقع آن است که با توجه شرایط، روند مناسبی را برای سال آینده پیش بینی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار