جعفرپور در در برنامه تلویزیونی پرسشگر:

برنامه‌های تربیت محور جدی گرفته شوند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به اجرای برنامه‌های تربیت محور برای کودکان تاکید کرد.

برنامه‌های تربیت محور جدی گرفته شوندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شواری اسلامی در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره جایگزین های تکلیف شب و پیک نوروزی اظهار کرد: اهداف و انتظارات سند تحول بنیادین برای تربیت دانش آموزان بالاست، اینکه یک دانش آموز فارغ‌التحصیل باید موحد، مومن، خداباور، دارای عزت نفس و آماده ورود به زندگی شایسته اجتماعی و خانوادگی و... باشد و از قدرت کشف رویدادها و درک مفاهیم اجتماعی و دانش مواجهه با مسائل برخوردار باشد در سند تحول مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه شرایط فعلی با موارد مورد انتظار فاصله دارد، ادامه داد: برای اینکه خروجی آموزش و پرورش براساس این اهداف باشد باید سازوکار لازم و مسیرهای جدید داشته باشیم.

جایگزینی طرحی برای پیک های نوروزی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تصمیم جایگزینی طرحی برای پیک های نوروزی گفت: باید کمک کنیم این تجربه نو در سال های آتی هم تداوم یابد.

وی افزود: ممکن است در سال های ابتدایی مقاومت‌هایی را شاهد باشیم که از این مقاومت ها نباید نگران شویم.

جعفرپور با تاکید بر اینکه باید کودک را باور کنیم، گفت: باید بدانیم هر چه امروز بکاریم فردا برداشت می کنیم، اگر این مهم را اصل بدانیم باید مدار برنامه ها بر تربیت و نه سایر فعالیت ها باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار