مدیر کل قرآن، عترت و نماز از در نظر گرفتن نیم ساعت زنگ نماز در مدارس سراسر کشور خبر داد.

ساعت نماز در برنامه کاری مدارس قرار گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در برنامه روی خط خبر درباره اقامه نماز در مدارس کشورعنوان کرد: با توجه به اهمیت اقامه نماز جماعت در مدارس سند جامع اقامه نماز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰هزار روحانی به اقامه نماز جماعت در مدارس می‌پردازند، ادامه‌ داد: از میان ۱۰۵هزار مدرسه در ۶۵هزار مدرسه اقامه نماز جماعت داریم و باید بدانیم بسیاری از مدارس با جمعیت های کم دانش آموز فعالیت می کنند که در این مدارس اقامه نماز جماعت نداریم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز تصریح کرد: همواره شعار ما در آموزش و پرورش نماز جماعت بوده است و بر این اساس نیم ساعت زمان اقامه نماز در مدارس در نظر گرفته شده است که این زمان جدای از ساعت درسی دانش آموزان بوده تا به روند آموزشی صدمه نزند.

وی اظهار کرد: این برنامه از ابتدای سال تحصیلی برای دانش آموزان در مدارس اجرا می شود و هرگز اجباری برای حضور دانش آموزان نداریم، بلکه به طور اختیاری حضور پیدا می کنند.

مسیب زاده تصریح کرد: در مقاطع تحصیلی مختلف و متناسب با اقتضای سنی دانش آموزان برنامه های قرآنی و اقامه نماز اجرا می سود.

انتهای پیام/

اختصاص 30 دقیقه به اقامه نماز جماعت در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار