رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به اجرای برنامه‌های تربیت محور برای کودکان تاکید کرد.

برنامه‌های تربیت محور جدی گرفته شوندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شواری اسلامی در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره جایگزین های تکلیف شب و پیک نوروزی اظهار کرد: اهداف و انتظارات سند تحول بنیادین برای تربیت دانش آموزان بالاست، اینکه یک دانش آموز فارغ‌التحصیل باید موحد، مومن، خداباور، دارای عزت نفس و آماده ورود به زندگی شایسته اجتماعی و خانوادگی و... باشد و از قدرت کشف رویدادها و درک مفاهیم اجتماعی و دانش مواجهه با مسائل برخوردار باشد در سند تحول مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه شرایط فعلی با موارد مورد انتظار فاصله دارد، ادامه داد: برای اینکه خروجی آموزش و پرورش براساس این اهداف باشد باید سازوکار لازم و مسیرهای جدید داشته باشیم.

جایگزینی طرحی برای پیک های نوروزی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تصمیم جایگزینی طرحی برای پیک های نوروزی گفت: باید کمک کنیم این تجربه نو در سال های آتی هم تداوم یابد.

وی افزود: ممکن است در سال های ابتدایی مقاومت‌هایی را شاهد باشیم که از این مقاومت ها نباید نگران شویم.

جعفرپور با تاکید بر اینکه باید کودک را باور کنیم، گفت: باید بدانیم هر چه امروز بکاریم فردا برداشت می کنیم، اگر این مهم را اصل بدانیم باید مدار برنامه ها بر تربیت و نه سایر فعالیت ها باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار