نخست وزیر گرجستان در بیانیه‌ای خواستار احیای روابط دیپلماتیک با روسیه شد.

درخواست گرجستان برای احیای روابط دیپلماتیک با روسیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «گئورگی کویریکاشویلی» نخست وزیر گرجستان امروز جمعه در بیانیه ای خطاب به مقامات روسیه اعلام کرد مسکو و تفلیس باید به منظور شکستن بن بست روابط میان دو کشور، گام های مشترک بردارند.

نخست وزیر گرجستان در بیانیه خود که توسط دفتر وی منتشر شد اعلام کرد: "من از مقامات عالی فدراسیون روسیه درخواست می کنم تا اقدامات مشترک را انجام دهند و این اوضاع پیچیده را حل و فصل کنند. ما باید همزمان، مسئولیت های خود را در قبال نسل های کنونی و آینده بپذیریم."

کویریکاشویلی در ادامه گفت طرف گرجستانی پیش‌تر نیز اعلام و تاکید کرده است از تحقق پیشرفت های ملموس در گفتگوهای بین المللی ژنو بهره مند می شود.

وی افزود: "من بار دیگر بر تعهد خود در خصوص تلاش های شخصی برای تحقق این هدف تاکید می کنم."

نخست وزیر گرجستان در ادامه گفت: "متاسفانه، امروز ما با یک واقعیت دشوار روبرو هستیم. ما توانسته ایم تجارت و روابط اقتصادی متقابل را دوباره از سر بگیریم. با این وجود، زنجیره ای از رویدادهای تاسف آور در روابط دو کشور روی می‌دهد. این موضوع باعث تضیعف دورنمای تنظیم روابط میان گرجستان و روسیه می شود."

تفلیس در ماه سپتامبر سال 2008، از قطع روابط دیپلماتیک با مسکو خبر داد. علت این موضوع، اقدام روسیه در به رسمیت شناختن مناطق آبخازی و تسخینوالی اعلام شد. وزارت امور خارجه گرجستان در آن زمان اعلام کرد روابط کنسولی با روسیه را حفظ خواهد کرد. دفتر حافظ منافع روسیه و گرجستان در سفارتخانه های سوییس در دو کشور از ماه مارس 2009 فعال بوده اند.

انتهای پیام/

گرجستان خواستار روابط سیاسی گرم با روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار