نشریه ورلد ساکر با انتشار گزارشی، تیم ملی فوتبال ایران را تعلیم دیده و سازمان یافته توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وب سایت نشریه معتبر ورلد ساکر در ادامه معرفی 32 تیم حاضر در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، به معرفی تیم ملی کشورمان پرداخت و آن را تیمی سازمان یافته و تعلیم دیده توصیف کرد.

ورلد ساکر نوشت:
ایران با اختلاف بهترین تیم مرحله انتخابی آسیا، هرگز در معرض خطر صعود نکردن جام جهانی برای دومین بار پیاپی قرار نگرفت - این اولین بار در تاریخ ایران است که آنها چنین موفقیت بزرگی را به دست آورده اند. ایران در 10 بازی مرحله گروهی دور نهایی شکست نخورد و تنها دو گل دریافت کرد، کارلوس کی روش یک ماشین سازمان یافته، روغن کاری شده و آموزش دیده ساخته است. اکنون همه صحبت ها درباره بردن تیم به مرحله بعدی است.

لحظات کليدي در صعود تیم

سپتامبر 2016
بازی اول مرحله نهایی، در مقابل تقریبا 80،000 تماشاگر در تهران، ایران برابر قطر ناامید شده بود، تا این که رضا قوچان نژاد در دقیقه چهارم وقتهای تلف شده قفل بازی را گشود.
اکتبر 2016
پیروزی 1-0 برابر کره جنوبی در تهران، ایران را به صدر گروه رساند و اندیشه های کی روش باعث شد ایران عملکردی را به نمایش بگذارد که به مراتب بهتر و مسلط تر از نتیجه درج شده روی تابلوی ورزشگاه بود.
مارس 2017
پیروزی های پیاپی 1- 0 برابر قطر و چین در فاصله پنج روز به این معنی است که این کشور دیوانه فوتبال در آستانه حضور در جام جهانی روسیه قرار دارد.
ژوئن 2017
این امر قریب الوقوع با پیروزی 2-0 برابر ازبکستان تایید شد و مردم در خیابان های تهران به جشن و پایکوبی پرداختند.

سرمربی

کارلوس کی روش، سن 64 سال
کی روش که در شش سال گذشته در این سمت بوده، از تجربیات قابل توجه خود استفاده کرده تا تیم را به جایگاه امروزش برساند. او سه تیم ملی مختلف به جام جهانی برده است: آفریقای جنوبی، پرتغال و در حال حاضر ایران . تابستان آینده می تواند بزرگترین آزمون و موفقیت بالقوه برای کی روش باشد.


ستاره ها
سردار آزمون می تواند ادعا کند که بهترین مهاجم حال حاضر آسیا است، در حالی که رضا قوچان نژاد با هیرنفین در لیگ برتر هلند گل های زیادی را به ثمر رسانده است.
بلندقامتان
مهدی طارمی در داخل منتقدانی دارد، اما این مهاجم اغلب در زمانی که مورد نیاز باشد گلزنی می کند. جلال حسینی، مدافع کهنه کار، بیش از صد بازی ملی دارد و همچنان هم در تیم است.
غایبان
کاپیتان جواد نکونام قبل از آغاز رقابت انتخاباتی، از تیم کنار رفت، در حالی که آندرانیک تیموران، هافبک سابق لیگ برتر انگلیس، هم امسال در تیم ملی حضور نداشت.
تازه وارد ها
سعید عزت اللهی، 21 ساله، به عنوان " پوگبای ایرانی" شناخته می شود و در روسیه بازی می کند ،دارای تمام ویژگی هایی است که می تواند به یک ستاره واقعی تبدیل شود.

سوالات بدون جواب

آیا ایران قادر به گلزنی خواهد بود؟
با وجود داشتن مهاجمی با استعداد مانند سردار آزمون، در مرحله انتخابی گل های زیادی وجود نداشت. برای صعود از گروه، او به حمایت نیاز دارد.

چه کسی بار فشار را بر دوش خواهد کشید؟
ایران مدت ها دارای هافبک های قدرتمندی بوده است، هم از نظر فیزیکی و هم روحی، اما تیم فعلی جوان تر و فنی تر است. وقتی تیم به جام جهانی رفت باید ببینیم وقتی که فشار واقعا زیاد می شود چه کسی به عنوان یک رهبر ظهور خواهد کرد؟

آیا برنامه آماده سازی کمک است یا مانع؟
در حالی که ژاپن و کره جنوبی به طور مرتب با بعضی از بزرگترین تیم های جهان بازی می کنند، ایران برای جذب حریفانی با همان قدرت برای انجام بازی های دوستانه دچار مشکل است. کارلوس کی روش به صراحت از فدراسیون فوتبال خواسته است از هیچ اقدامی برای آماده سازی تیم فروگذاری نکند.
انتهای پیام/

تمجید ورلد ساکر از تیم ملی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار