مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه بانوانی که بخشی از زندگی خود را در زندان می‌گذرانند نیازمند آشنایی با یک حرفه هستند که در این راستا فضای مهارت آموزی در زندان‌های استان ایجاد می‌شود.

ایجاد فضای مهارت آموزی در زندان‌های استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حمیدرضا حیدری ظهر امروز در بازدید بانوان عضو شورای شهر بوشهر از اندرزگاه نسوان زندان مرکزی بوشهر با تاکید بر توجه به نیاز‌های فرهنگی و مهارتی زندانیان اظهار داشت: در این راستا برنامه‌های مختلف فرهنگی و مهارتی در زندان به صورت تخصصی ارائه می‌شود.

وی از ایجاد فضای مهارتی ویژه زنان زندانی خبرداد و بیان کرد: با توجه به این که بانوانی که به دلایل مختلفی بخشی از زندگی خود را در زندان می‌گذرانند نیازمند آشنایی با یک حرفه هستند، به دنبال این هستیم که فضای مناسب برای مهارت‌آموزی آن‌ها ایجاد کنیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر افزود: برای موفقیت در این عرصه، نیازمند این هستیم که سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز ما را در این وظیفه خطیر که سود نهایی آن به جامعه می‌رسد کمک کنند.

وی با تاکید بر نقش مهارت آموزی در تحقق اشتغال تصریح کرد: معتقدیم که اگر بانوان بتوانند در مدتی که در کانون‌های اصلاح و تربیت و حتی زندان قرار دارند، مهارتی آموزش ببینند بعد از اتمام حبس می‌توانند با شغلی آبرومند، به دنبال بزه نباشند.

حیدری مهارت آموزی را از ارکان اصلی برای عدم بازگشت محکومان به زندان دانست وگفت: برای اینکه فضای زندان برای مجرمان کم سن و سال سبب آشنایی آن‌ها با مجرمان حرفه‌ای نشود، سعی ما این است که این افراد را در کانون‌های اصلاح و تربیت قرار دهیم و با شیوه‌های مناسب، از جمله برگزاری دوره‌های مهارت آموزی زمینه بازگشت آن‌ها به اجتماع به عنوان افرادی با مسئولیت را پس از اتمام دوران حبس ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ م

فضای مهارت‌‌آموزی در زندان‌های استان ایجاد می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.