۳۰۰ بانوی لرستانی در دوران دفاع مقدس به‌عنوان بانوان ایثارگر در زمینه امدارسانی و پشتیبانی جبهبه‌ها فعالیت داشتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان گفت: جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» به‌مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) و با هدف تجلیل از مقام شامخ بانوانی که در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در پشتیبانی و امدارسانی ایفا می‌کردند، قرار است هفدهم اسفندماه جاری در خرم‌آباد برگزار شود.

این همایش ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور خانواده شهدا، بانوان، ادارات، سازمان‌ها، نهاد‌های عمومی و دولتی، صنوف و سایر اقشار مختلف در محل مصلی الغدیر شهر خرم‌آباد برگزار شود.

وی افزود: در این همایش از همسران و مادران شهدا تجلیل و از کتابی با موضوع دفاع مقدس رونمایی خواهد شد کمااینکه قبل از این با حضور مسئولان استانی و در منزل بانوان ایثارگر از سه تن از بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس تجلیل شده است و ۹ بانوی ایثارگر نیز طی همایش اسوه‌های صبر و مقاومت تجلیل خواهند شد.

ناصرپور افزود: سخنرانان این همایش آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد و سیدموسی خادمی، استاندار لرستان هستند.

وی گفت: این بانوان ایثارگر در زمینه دوخت لباس برای رزمندگان، جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جبهه‌ها، طبخ غذا، شست‌وشوی لباس‌ها و پتوی رزمندگان، امدادرسانی و ... نقش‎آفرینی داشته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: از اهداف برگزاری این همایش می‎توان به تکریم و تجلیل از بانوان ایثارگر، معرفی نقش بانوان در دوران دفاع مقدس و تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا و جانبازان اشاره کرد.

انتهای پیام/د

وجود ۳۰۰ بانوی ایثارگر در لرستان

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.