به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، در جلسه هماهنگی پروازهای نوروزی که با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی، مدیران ستادی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی، فرودگاه مهرآباد و امام خمینی و دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، نیروهای امنیتی، فرمانده پلیس فرودگاهها و گمرک برگزار شد بر سیاستها و برنامه ریزیهای صورت گرفته در این جهت و ارائه خدمات مناسب به مسافران و اطلاعرسانی به موقع و شفاف متناسب با دستورالعمل حقوق مسافر تأکید کرد.
وی به ارائه آمار و عملکرد بخش حمل و نقل هوایی در انجام پروازها و جابه جایی مسافر در ۱۱ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت در ۵۵ فرودگاه کشور ۳۷۷ هزار و ۸۴۲ نشست و برخاست صورت گرفته و ۴۵ میلیون مسافر جابه جا شدند که به ترتیب با افزایش ۷/۸ درصدی در پروازهای داخلی مواجه بودیم.
دهقان تصریح کرد: همچنین در پروازهای خارجی نیز از ۳۴ فرودگاه بین المللی ۸۰ هزار و ۴۷ پرواز انجام و ۱۱ میلیون و ۷۱۵ هزار مسافر جابه جا شدند که به ترتیب از رشد ۹/۶ درصدی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: امسال با توجه به تقاضای بازار با ۱۶۲ فروند هواپیمای فعال افزایش بیش از ۱۰ درصدی در پروازها خواهیم داشت.
دهقان با تاکید بر ضرورت پاسخگویی شفاف به مسافران و انتظارات شرکتهای هواپیمایی، گفت: دستورالعمل حقوق مسافر نیز تکلیف شرکتهای هواپیمایی را مشخص کرده است و با پایبندی به شرایط مندرج در دستورالعمل بسیاری از شکایتها کاهش خواهد یافت.
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از شرکتهای هواپیمایی خواست تا کلاسهای نرخی خود را در سایت شرکتهای خود قرار دهند و هماهنگی لازم را با نمایندگان فروش خود داشته باشند تا بالاتر از کلاس نرخی تعیین شده ازجانب شرکتها بلیت فروخته نشود.
در این جلسه همچنین گزارشی از فعالیتهای انجام شده در جهت تسهیل و خدمات رسانی بیشتر در ایام نوروز ارائه شد.
گفتنی است، مردم میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به سامانه حقوق مسافر در سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس www.CAO.ir مراجعه و شکایت خود را ارسال کنند.
انتهای پیام/