عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد بیمه مجزا و ویژه برای دندان‌پزشکی رویکرد قابل قبولی است، البته محل منابع و اعتبارات مورد نیاز برای این بخش نیز باید مشخص شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اکبر ترکی پیرامون تعرفه‌های دندانپزشکی اظهار داشت: بیمه یکی از مشکلات اساسی در طی سالیان گذشته در حوزه مسائل دندان‌پزشکی است، هزینه‌های ارائه خدمات دندان‌پزشکی بالا بوده و مردم نمی‌توانند هزینه‌ها را پرداخت کنند؛ ضمن اینکه بیمه‌ها نیز ارائه خدمات قابل قبولی در این حوزه ندارند.

وی افزود: ایجاد بیمه مجزا و ویژه برای دندان‌پزشکی رویکرد قابل قبولی است، البته محل منابع و اعتبارات مورد نیاز برای این بخش نیز باید مشخص شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بررسی لایحه بودجه سال آینده تمام شده و حداقل در شرایط فعلی نمی‌توان منابعی را برای این بخش در نظر گرفت.

ترکی یادآور شد: وزارت بهداشت تنها از سهم بیمه‌ای کلی می‌تواند بخشی را برای خدمات دندان‌پزشکی در نظر بگیرد، بیمه ویژه دندان‌پزشکی در صورت اجرایی شدن نقش مهمی در کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی مردم در این حوزه دارد.

وی افزود: تنها باید اعتبارات و منابع را به طور ویژه مشخص کرد؛ ضمن اینکه ایجاد بیمه مجزا برای حوزه دهان و دندان نیازمند ارائه لایحه به مجلس است.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اگر این موضوع در حد بخش‌نامه است، وزارت بهداشت باید از منابع و اعتبارات خود در این حوزه هزینه کند، به طور حتم بیمه‌ها به دلیل کمبود اعتبار تمایلی به تعامل و همکاری در این بخش ندارند.

وی در پایان اظهار داشت: همچنین ساماندهی تعرفه‌ها و هزینه‌های دندان‌پزشکی نیز به دلیل میزان بالا، از سوی دیگر تفکیک میان خدمات درمانی و زیبایی نیز تا حدی رغبت فعالیت بیمه‌ها را در این حوزه کاهش داده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار