عضو انجمن دندانپزشکی اصفهان گفت:باوجود ضرورت استفاده از ایمپلنت برای افرادی که دندان خود را از دست دادند اما استفاده از این روش برای بیماران خاص توصیه نمی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسین حسام اظهار داشت: افراد مبتلا به بیماری‌های خاص از جمله دیابتی کنترل نشده و همین طور معتادان که دچار مشکلات دهان و دندان می شوند لازم استْ به درمانگاه‌های ویژه که برای این نوع بیماران مشخص شده، مراجعه کنند و  از مراجعه به هر مطبی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه درمان هایی که در درمانگاه‌های ویژه برای بیماران خاص صورت می‌گیرد تفاوتی با درمان های دندانپزشکی برای سایر افراد ندارد، ادامه داد: دلیل اینکه این افراد باید به درمانگاه‌های ویژه مراجعه کنند به خاطر حساسیت های درمانی است و امکانات و وسایل خاصی که برای این نوع بیماران در نظر گرفته شده است.

عضو انجمن دندانپزشکی اصفهان تصریح کرد: این افراد پس از مراجعه و آزمایش های لازم باید تحت مراقبت های لازم قرار گیرند که این مراقبت‌ها شامل رسیدگی به دندان ها جهت پیشگیری از پوسیدگی‌های عمیق و مراقبت از بافت‌های نرم مخاط دهان است.

حسام،  استفاده از ایمپلنت را یک روش مناسب درمانی برای بازسازی دندان‌های از دست رفته دانست و افزود: این در حالی است که در گذشته برای بازسای دندان، با تراش دو دندان و قالب گیری، یک دندان شبیه سازی و وسط این قالب با استفاده از مواد مخصوص پر می‌شد. با توجه به اینکه در این روش به دندان ها آسیب می رسد استفاده از این روش کمتر توصیه می شود اما ممکن است شرایط برخی افراد با این روش سازگارتر باشد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر انواع ایمپلنت ها بیشتر جنبه تبلیغی دارد، افزود: ایمپلنت‌های مختلفی در ایران نظیر کره‌ای، آمریکایی و غیره وجود دارد و استفاده از نام تجاری خاص به نظر من تنها تبلیغات است و این در حالی است که تمامی ایمپلنت‌های موجود خوب است و تفاوتی در اینکه از ایران باشد یا کره ای یا آمریکایی نیست و آنچه در ایمپلنت مهم است نحوه به کارگیری مواد آن و شرایط بیمار است.

 

انتهای پیام/م

 

ایمپلنت دندانی برای بیماران دیابتی و معتادان توصیه نمی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.