رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: صنایع فرهنگی به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های ارزآوری و ایجاد درآمدزایی، مصداق اقتصاد مقاومتی است که باید به آن بخوبی اهمیت داده شود.

توسعه صنایع فرهنگی مصداق اقتصاد مقاومتی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  امید پارسایی فر روز چهارشنبه در آیین ضیافت 'بفرمایید کتاب' جشن فرهنگ گناوه افزود: صنایع فرهنگی به عنوان صنایع درون زا، اشتغال و حرفه قلمداد می‌شود که می‌تواند در زمانی که روبروی بیگانگان ایستادیم، هیچکدام از برند‌ها و کارخانه‌ها نمی‌توانند نجات بخش باشند، اما یک نیروی انسانی فرهنگی، بیگانه ستیزی را که لازمه اقتصاد مقاومتی است، متجلی خواهد کرد.

وی اظهارکرد: امروز برای اشتغال زایی در هر صنعتی در کشور نظیر خودروسازی حداقل برای هر فرد طبق آمار سازمان برنامه و بودجه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیاز به بودجه دارد درحالیکه برای اشتغال زایی یک شهروند در صنایع فرهنگی یک سوم این مبلغ لازم است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنایع فرهنگی درآمدزایی نصیب کشور کرده است، گفت: در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ آمار فروش فیلم سینما‌های ایران ۳۲۰ میلیارد ریال بود، اما امسال پس استفاده از صنعت دیجتیجال به یکهزارو ۹۰۰ میلیارد ریال رسید که در

کشور سراغ نداریم هیچ صنعتی چنین رشد سودآوری بالا و ایجاد چرخه قوی اقتصادی داشته باشد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه گناوه به عنوان بازار پررونق استان بوشهر به شمار می‌رود باید صنایع فرهنگی در آن جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: شهرستان گناوه که هم اینک به عنوان اقتصاد و تجارت در کشور شناخته و مطرح و از اولین شهر‌های جنوب ایران است که دارای پیشینه فرهنگی است و دارای اولین مکتب خانه زنان بوده که می‌تواند بی شک مرکز ثقل صنایع فرهنگی استان بوشهر باشد.

پارسایی فرد افزود: امروز بی تردید سرمایه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند توسعه اقتصادی را فراهم و محقق کند.

وی با بیان اینکه سرمایه اصلی جوامع توسعه یافته، نیروی انسانی فرهیخته است، گفت: سرمایه‌های ایران اسلامی امروز نه فقط کارخانه و کمپانی‌ها و برند‌های معروف بلکه هنرمندان و فرهنگیان و نویسندگان هستند.

مسئول برگزاری جشن فرهنگ گناوه گفت: این جشن برای هشتمین سال متوالی باهدف پاسداشت تاریخ، فرهنگ و هنر، معرفی و آشنایی با آداب و رسوم و نشان دادن ظرفیت‌های فرهنگ این بندر برگزار شده است.

غلامحسین دریانورد از همکاری و مساعدت منصور گرگی پور خیر فرهنگ دوست و علاقمند به کتاب در اجرای برنامه ضیافت بفرمایید کتاب تقدیر کرد.

در این آیین از چهار کتاب نویسندگان استان بوشهر و مطرح کشور رونمایی و به تمامی شرکت کنندگان کتاب رایگان اهدا شد.

باغ استخوان‌های نمور به نویسندگی احمد آرام، خاطراتی که با من راه می‌روند از غلامرضا کرمی، سفینه سپید یک گلاف از سیدجبار خارگی زاده و ردپای عابر از سیروس مهاجری از کتاب‌هایی بود که باحضور نویسندگان رمان نویس مطرح کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/م

لزوم توسعه صنایع فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.