مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: برای رصد جامع‌تر و معنی دارتر وضعیت اشتغال استان، یک سامانه استانی طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مسعود بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در نشست کارگروه اشتغال افزود: این سامانه می‌تواند اطلاعات مناسبی را در حوزه اشتغال به مدیران و تصمیم گیران استان ارایه دهد.

بایایی افزود: سیاست گذاری امسال ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی بود که با همت دستگاه‌های مختلف شاهد تحقق کامل آن و حتی عبور از این رقم هستیم.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی با بیش از ۱۰۰ درصد، شرکت گاز همراه با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ۱۰۸ درصد، کمیته امداد با ۱۰۳ درصد، صندوق کارآفرینی مهر امید با ۹۵ درصد و میراث فرهنگی با ۹۱ درصد به تعهدات خود عمل کردند.

به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، پارسال ۲۲ هزار فرصت شغلی در استان قزوین ایجاد شد.

بایایی، نرخ مشارکت اقتصادی استان را ۳۹ و دو دهم درصد و نرخ بیکاری را ۱۰ و یک دهم درصد بیان کرد.

استاندار قزوین هم در این نشست گفت: در بحث اشتغال باید به سمت واقعی‌تر شدن آمار پیش رفت..

عبدالمحمد زاهدی بر نظارت فرمانداری‌ها بر وضعیت شغل‌های ایجاد شده تاکید کرد و گفت: آمار‌های اشتباه باید حذف و یا اصلاح شوند.

وی همچنین خواستار توجه به اشتغال روستایی شد و گفت: این موضوع یکی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۱۵۹ هزار و ۹۶۰ نفر بیمه اجباری شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال دو هزار و ۶۶۰ نفر بیشتر شده است.

نصیری فزود:۱۰ هزار و ۹۷۰ نفر هم تا بهمن ماه برای اولین بار بیمه شده‌اند.

منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین هم در این نشست گفت: شهرستان‌ها، چون اختیار و مسئولیت در زمینه جذب تسهیلات اشتغالزایی را دارند؛ باید گزارش کار ارائه کنند و اگر به این شیوه پیش برود در جذب تسهیلات ناتوان خواهیم بود.

انتهای پیام/

برگزاری نشست کارگروه اشتغال استان قزوین

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.