معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: برای اجرای طرح تاب آوری و بهبود وضعیت زنان و خانواده دو تفاهم نامه همکاری با استانداری قزوین امضا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معصومه ابتکار در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین افزود: با انعقاد تفاهم نامه همکاری، طرح تاب آوری برای شناسایی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی امروز در استان قزوین کلید خورد.

ابتکار، تدوین سند توسعه برای بهبود وضعیت زنان و خانواده را از دیگر تفاهم نامه‌های امضاء شده با استاندار بیان کرد و گفت: در این طرح، نسخه کلی برای بهبود وضعیت زنان خانواده با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در شورای برنامه ریزی و بودجه استان زیر نظر استاندار عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه اشتغال بانوان از اولویت‌های دولت است، گفت: دو نوع تسهیلات برای اشتغال آنان فراهم شده است.

ابتکار اضافه کرد: آموزش کارآفرینی برای بانوان یکی از فعالیت‌هایی است که معاونت امور زنان و خانواده در دستور کار دارد.

وی استفاده از فناوری دیجیتال برای بازاریابی را مهم دانست و افزود: مذاکراتی با وزرات ارتباطات برای توانمند سازی بانوان و توسعه تجارت الکترونیک در حال انجام است.

ابتکار گفت: به دنبال حمایت از بانوان در عرصه‌های بین المللی هستیم تا موفقیت و توانمندی‌های اشتغال را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه با تسهیلات کم می‌توان زمینه راه اندازی کسب و کار‌های کوچک خانگی را فراهم ساخت، افزود: ۷۵ درصد از مشاغل حوزه صنایع دستی در اختیار بانوان  قرار دارد و تلاش دولت این است که با ایجاد تعاونی روستایی از بانوان حمایت کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به تلاش دولت برای رفع کمبود‌ها در حوزه زنان و دختران گفت: رفع مشکل دختران بازمانده از تحصیل یکی از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید آموزش‌ها را از دوران دبیرستان آغاز کرد.

ابتکار اضافه کرد: با همکاری آموزش و پرورش به دنبال روش‌هایی هستیم که کمبود ساعات معلم ورزش را بتوانیم در مقطع ابتدایی جبران کنیم.

انتهای پیام/

حضور ابتکار در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین

برچسب ها: خانواده ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.