معاون امور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری گفت: دولت مخالف حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیست، اما باید با درک درست از شرایط کشور، برخی موانع را برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معصومه ابتکار معاون امور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی قزوین گفت: بانوان می‌توانند در سالن‌های سرپوشیده حضور پیدا کنند، اما برای سایر ورزشگاه‌ها باید فضای فیزیکی و فرهنگی متناسب با شان بانوان را مهیا کرد تا مشکلی ایجاد نشود.

ابتکار درباره احقاق حقوق زنان و سپردن مسئولیت به آنان گفت: برای داشتن وزیران زن در آینده برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: در استان قزوین هم تعداد زیادی از بانوان توانسته اند مسئولیت‌های بزرگی بگیرند و حضور آن‌ها در مجلس شورای اسلامی و شورا‌ها بیانگر استعداد‌های این گروه است.

ابتکار گفت:: در سراسر کشور ۳۳ هزار دهیار داریم که دو هزار و ۵۰۰ نفر از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

ابتکار با اشاره به فضای سیاست گفت: در تلاشیم تا یک فضای گفتگوی ملی در کشور شکل بگیرد و فضا امنیتی نشود.

وی با بیان اینکه هیچکس به دنبال حصر نیست، افزود :  شرایط نباید به سمت تنش‌های ناخواسته و امنیتی شدن فضای کشور پیش رود بلکه باید در فضایی آرام مسائل حل شود.

معاون امور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری گفت: برای تحلیل درست تحولات، باید واقعیت‌ها را بدانیم و به صدای مخالفان گوش کنیم و این فضا در کشور مهیاست.

ابتکار درباره حجاب گفت: اگر قرار است زن و مرد در جامعه درکنار یکدیگر فعالیت کنند باید عزت، حرمت و کرامت افراد حفظ شود و حجاب می‌تواند به تحقق آن کمک کند.

وی گفت: حجاب مجموعه یک سری مسائل رفتاری است و اگر بخواهیم از جایگاه زن سوء استفاده نشود باید رعایت حجاب در محیط‌های کاری جدی گرفته شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه دا د.: باید به جای ظاهر به باطن هم توجه کرد و با رفتار، اخلاق، ادبیات گفتاری، به انسان‌ها احترام بگذاریم و حرمت همه را حفظ کنیم.

وی درباره انتخاب چادر به عنوان حجاب خود نیز گفت: چادر سر کردن من اجباری نیست بلکه به آن اعتقاد دارم و باور دارم در کشور لباس‌های سنتی زیبایی داریم که هویت ایرانی است و می‌تواند به نشاط جامعه کمک کند.

ابتکار گفت: باید تلاش کرد تا در فضای دانشگاه‌ها، ناامیدی، یاس و سرخوردگی ایجاد نشود، اما جوانان باید واقعیت‌ها را ببینند و درست قضاوت کنند.

انتهای پیام/

معصومه ابتکار در جمع دانشجویان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار