قرارداد ساخت راه آهن شیراز- بوشهر به مبلغ 2 هزار و 360 میلیارد تومان امروز با کشور چین به امضا رسید.

قرارداد ساخت راه آهن شیراز بوشهر به امضا رسیدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم امضای قرارداد ساخت راه آهن شیراز- بوشهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان کشور چین صورت گرفت.

در این مراسم خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی در اولویت برنامه‌های دولت یازدهم و دوازدهم قرار دارد، گفت: بلافاصله بعد از استقرار وزیر راه و شهرسازی مسیر تأمین مالی و روند مطالعاتی این طرح صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: تأمین برآورد ریلی پروژه‌ها در برنامه کاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت.

خادمی با بیان اینکه 3 هزار و 410کیلومتر مسیر ریلی در حال مطالعه داریم، گفت: بخشی از این مسیرهای ریلی با استفاده از تأمین اعتبارات آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی تأکید کرد: اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی در سال 96 و اوایل سال 97 از اولویت‌ برنامه‌های ریلی شرکت ساخت است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه تکمیل محورهای ریلی و اتصال مسیرهای ریلی جدید از اولویت برنامه‌ها است، گفت: به همین منظور تأمین اعتبار از منابع خارجی در این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

 برآورد ریالی هفت پروژه ریلی بیش از 12 هزار میلیارد تومان است

وی در ادامه تصریح کرد: کار مطالعاتی 2270 کیلومتر در قالب 7 پروژه کارهای مطالعاتی آنها انجام شده و برآورد ریالی آنها از طریق تامین فاینانس خارجی انجام می‌شود.

خادمی تاکید کرد: برآورد ریالی هفت پروژه ریلی که در اولویت برنامه‌های توسعه شبکه ریلی کشور است؛ 12 هزار و 800 میلیارد تومان، معادل سه میلیارد دلار است.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در پروژه شیراز به بوشهر مسیر کریدور ریلی به سمت جنوب کشور تکمیل می‌شود، گفت: مسیر ریلی شیراز تکمیل شده و ما در حال مطالعات فاز 2  تا بندر بوشهر هستیم.

وی با بیان اینکه کارهای کارشناسی فشرده‌ای در شرکت ساخت و توسعه انجام شده است، گفت:  با همکاری بخش خصوصی و معاونان بخش خارجی، فاینانس مالی این پروژه  تامین شده است.

خادمی توضیح داد: 2360 میلیارد تومان برآورد ریالی این پروژه است که از طریق اعتبارات داخلی تامین می‌شود و معادل دلاری این پروژه نیز 700 میلیون دلار است.

به گفته وی؛ برآورد شده تا 20 سال آینده یک میلیون مسافر و 12 میلیون تن بار از طریق این بخش ریلی جا به جا شود.

محور کریدوری شمال به جنوب تکمیل می‌شود

در ادامه این مراسم؛ رحمانی معاون استانداری عمرانی استان فارس با بیان اینکه این پروژه تکمیل کننده محور کریدور شمال به جنوب کشور است، گفت: این پروژه می‌تواند خاستگاه اقتصادی هم به لحاظ باری و هم به لحاظ مسافری می‌تواند، بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
ساخت قطارحومه ای اراک _ شهرجدید مهاجران بعد از ۸ سال بلاتکلیفی با انتشار اوراق مشارکت شهرداری ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
ساخت راه آهن سریع السیر اراک _ قم _ تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
بقيه سال چي بود پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
بقيه سال چي بود پس
آخرین اخبار