ایمن سازی 9 مدرسه حاشیه راه شهرستان های تویسرکان و ملایر

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از ایمن سازی 9 مدرسه حاشیه راه شهرستان های تویسرکان و ملایر خبر داد.

ایمن سازی 9 مدرسه حاشیه راه شهرستان های تویسرکان و ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرشید بیات، سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها با هدف افزایش فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس انجام می شود، گفت: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار این اداره کل در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک، آموزش دانش آموزانم دارسحاشیه راه ها   است که نتیجه آن افزایش ایمنی خواهد بود.

وی کاهش سرعت و آرام‌سازی ترافیک برای کاهش تصادفات و تلفات را از دیگر اهداف این طرح عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری رابطان مدارس و پلیس راه در 6 مدرسه شهرستان تویسرکان و 3 مدرسه شهرستان ملایر اجرایی شد.

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ایمن سازی آموزشی را از جمله برنامه های انجام شده در این مدارس بیان کرد و اظهار داشت: معرفی خلاصه قوانین حمل و نقل، نکات ایمنی و طرز عبور صحیح از عرض جاده‌ها به شکل توزیع اقلام آموزشی شامل کتاب، مجله، دفترچه، کیف، حضور کارشناسان و مربیان در مدارس و آموزش نحوه صحیح تردد در راه‌ها و همکاری آموزگاران در انتقال مطالب با رویکرد ایمنی حمل و نقل از جمله آموزش‌های ارائه شده به دانش‌آموزان این مدارس بوده است.

فرشید بیات ادامه داد: ایمن سازی فیزیکی نیز در دیگر مدارس حاشیه راه های استان با نصب علائم راهنمایی و رانندگی، سرعت گیر، چراغ های چشمک زن و خط کشی عابر پیاده انجام شده است.

گفتنی است، این طرح‌ها با هدف ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان که به لحاظ احتمال بروز حوادث ترافیکی در معرض خطر بیشتری هستند، همه‌ساله از سوی این اداره کل اجرا می‌شود و امسال نیز این طرح در 25 مدرسه روستای حاشیه راه های استان همدان انجام شد.

انتهای پیام/ د 

مدارس حاشیه راه های استان ایمن سازی شدند

برچسب ها: راهداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.