رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: تاکنون بیش از ۲۶۱ واحد با مبلغ ۶۹ میلیارد تومان و اشتغال هزار و ۴۷۰ نفر در حوزه صنعت به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

محمدرضا صفی خانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی با توجه به تعریف رسته‌های خاص برای هر استان همین عامل باعث شده تا صنایع لرستان نتوانند به صورت مناسبی از این تسهیلات که کمک خوبی به بخش صنعت می‌تواند بهره‌مند شوند.

وی افزود: در حوزه طرح اشتغال فراگیر در بخش صنعت دو رسته پوشاک و صنایع تبدیلی برای لرستان دیده شده این در حالی است که در حوزه صنایع تبدیلی بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: این موضوعات باعث شده تا نتوانیم از ظرفیت طرح اشتغال فراگیر برای بهبهود وضعیت صنایع استان استفاده کنیم علاوه بر این سرانه اشتغالی که در این طرح دیده شده است ۵۰ میلیون تومان بوده که این رقم در بخش صنعت توجیه ندارد چرا که برای اشتغال در هر واحد صنعتی به صورت متوسط ۳۰۰ میلیون تومان نیاز است.

صفی‌خانی بیان کرد: پییشنهاد می‌شود در سال آینده شاهد بازنگری در رسته‌های طرح اشتغال فراگیر در لرستان و همچنین توجه ویژه به واحد‌های صنعتی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۶۱ واحد با مبلغ ۶۹ میلیارد تومان و اشتغال هزار و ۴۷۰ نفر در حوزه صنعت به بانک‌ها معرفی شده‌اند، افزود: با وجود مشکلات اشاره شده تعداد زیادی طرح نیز در نوبت قرار دارند که می‌توان شرایط را برای ثبت آن‌ها مهیا کرد.

وی افزود: طرح اشتغال فراگیر به عنوان فرصتی مناسب برای واحد‌های صنعتی بوده که این فرصت باید به صورت عادلانه در اختیار رشته‌ها و رسته‌های صنعتی که در استان قابلیت و توان دارند قرار گیرد چرا که تسهیلات ارائه شده یارانه‌دار بوده و می‌تواند به بخش تولید کمک کند.

انتهای پیام/د

باید توجه ویژه به بخش صنعت در طرح اشتغال فراگیر داشت

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.