رئیس منابع طبیعی بروجرد گفت: بیش از ۶۵ هکتار از اراضی منابع طبیعی امسال در بروجرد رفع تصرف شد که نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   "امیر ثقلینی" رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: منابع طبیعی یک امانت است و باید به خوبی از آن نگهداری کنیم تا به دست آیندگان برسد.

وی افزود: امسال اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان بیش از ۹۸ درصد کاهش یافته و علیرغم این که تنها سه نفر نیرو در این اداره وجود دارد، اما تلاش شد تا از ظرفیت مردم روستا و دهیاری‌ها برای اطفای حریق استفاده شود.

ثقلینی گفت: ۹۳ فقره رفع تصرف به مساحت بیش از ۶۵ هکتار، ۱۵۹ فقره تخریب به مساحت ۲۴۸ هکتار، اجرای بیش از ۳۲ هکتار جنگلکاری در سه روستای بروجرد، تولید ۳۰ هزار اصله نهال، توسعه فضای سبز در ۲۰ هکتار از روستا‌ها امسال انجام شده است.

به گفته وی همچنین ۲۴ طرح موافقت با کشت گیاهان دارویی به مساحت ۶۴ هکتار از دیگر برنامه‌هایی بوده که امسال اجرا شد و همچنین بیمه مراتع امسال در سه روستای این شهرستان انجام شد.

ثقلینی بیان کرد: در شهرستان بروجرد بیش از ۶ هزار همیار طبیعت وجود دارد که آموزش‌های لازم به ان‌ها ارائه شده است.

وی گفت: امسال در مجموع منابع طبیعی در هفته منابع طبیعی ۱۰ هزار نهال را غرس خواهد کرد و تلاش داریم تا روز به روز بتوانیم در جهت اهداف نگهداری از عرصه‌های منابع طبیعی گام برداریم.

رئیس اداره منابع طبیعی بروجرد تصریح کرد: در این هفته کاشت نهال در مسکن مهر، همایش دوچرخه سواران همیار طبیعت، درختکاری به یاد شهدا از مهمترین برنامه‌های این هفته هستند.

انتهای پیام/د

بیش از ۶۵ هکتار از اراضی منابع طبیعی امسال در بروجرد رفع تصرف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.