رئیس محیط زیست بروجرداز کاشت ۳ هزار نهال غیر مثمر در تالاب بیشه دالان بروجرد همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی مصطفی وند رئیس محیط زیست بروجرد گفت: تالاب بیشه دالان از نظر پوشش گیاهی ضعیف است که امروز با حضور فعالان محیط زیست ۳ هزارنهال غیر مثمر در این تالاب کاشته شد.

وی اضافه کرد: کاشت این تعداد نهال سبب می‌شود تا علاوه بر این که به عنوان حصاری برای تالاب باشد، پوشش گیاهی این تالاب دوباره احیا گردد.

مصطفی وند اظهار داشت: با توجه به این که این تالاب زیستگاه پرندگان و جانداران زیادی است و همه ساله پرندگان زیادی به این تالاب مهاجرت می‌کنند ضروری است تا پوشش گیاهی و حفظ منابع آبی این تالاب حفظ و احیا شود.

به گفته وی همچنین علاوه بر کاشت نهال در تالاب بیشه دالان، طی روز‌های آینده در ۲ واحد صنعتی تعداد ۶۰ نهال کاشته می‌شود و هدف از این اقدام کاهش آلودگی و افزایش فضای سبز در صنایع است.

رئیس محیط زیست تصریح کرد: واحد‌های صنعتی در آلودگی هوا نقش مهمی دارند و با کاشت درخت می‌توان حداقل بخشی از این آلودگی را کاهش داد.

وی با اشاره به نگهداری نهال‌های کاشته شده افزود: کاشت نهال به همان اندازه که اهمیت دارد، نگهداری و حفاظت از آن نیز حائز اهمیت است که ضروری است تا از نهال‌های کاشته شده حفاظت شود تا در راستای اهداف مورد نظر از جمله کاهش آلودگی، افزایش فضای سبز و پوشش گیاهی نتیجه بخش باشند.

انتهای پیام/م

۳ هزار نهال در تالاب بیشه دالان بروجرد کاشته شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.