مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از خرید ۷۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و واگذاری به شکل رایگان به روستاییان در مناطق جنگلی در تمامی شهرستان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  شیرزاد نجفی، به خرید ۷۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی و واگذاری به شکل رایگان به روستاییان در مناطق جنگلی در تمامی شهرستان‌ها اشاره کرد وگفت: خرید این آبگرمکن‌ها از محل اعتبارات استانی صورت گرفته است و تلاش می‌شود که ۲۰۰ دستگاه دیگر خریداری تا از قطع درخت، حریق و تولید هیزم جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: لرستان با وسعت حدود ۲ میلیون ۸۳۲ هزار هکتار، تقریبا ۱.۷ درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده و از این میزان اداره کل منابع طبیعی، جنگل‌ها و آبخیزداری لرستان متولی حفاظت، اصلاح، احیا و توسعه ۲ میلیون و ۱۰۲ هزار هکتار بر عهده جنگلداری بوده که در واقع معادل ۷۷ درصد از مساحت استان لرستان در مالکیت منابع طبیعی است.

نجفی با اشاره به اینکه در لرستان یک میلیون و ۲۱۸ هزار هکتار جنگل وجود دارد که معادل ۴۳ درصد از وسعت مساحت استان را شامل می‌شود، گفت: جنگل‌های استان لرستان ۷.۳ درصد از مساحت استان را شامل شده و سطح مراتع استان لرستان با ۸۸۵ هزار هکتارمعادل ۳۴ درصد است که در مجموع ۷۷ درصد از مساحت لرستان جزء اراضی ملی می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در ادامه افزود: در مجموع طی سال جاری ۲۸ پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/د

ایجاد ۷۰ کیلومتر کمربند حفاظتی در روستا‌های لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.