رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند از برگزاری آئین اعتکاف در ۱۶ مسجد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام مظفر رجب‌زاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف امسال در ۱۶ مسجد مرند برگزار می‌شود، بر لزوم هم افزایی نهاد‌های متولی برای برگزاری هر چه بهتر این آئین مذهبی تاکید کرد.

وی افزود: مراسم اعتکاف، تنها برنامه تهذیبی و خودسازی است که در طول سال به صورت اختیاری برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند خاطرنشان کرد: سیاست ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی این است که در مراسم اعتکاف از هزینه‌های دولتی استفاده نکنیم، اما انتظار داریم دستگاه‌های متولی در حمایت از این مراسم کوتاهی نکنند.

رجب‌زاده ادامه داد: سال گذشته یک هزار و ۹۸۷ نفر در ۱۶ مسجد شهرستان مرند معتکف شدند که ۴۵۷ نفر از مرد و یک هزار و ۵۳۰ نفر نیز زن بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند با اشاره به هزینه شرکت در مراسم اعتکاف ابراز کرد: سال گذشته ۳۵۰ هزار ریال برای هر فرد معتکف هزینه اعلام شده بود که امسال ۵۰۰ هزار ریال است، اما در شهرستان مرند همان مبلغ سال گذشته را دریافت می‌کنیم.

امام جمعه مرند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعتکاف از سنت پیامبر اسلام (ص) است اظهار کرد: برگزاری مراسم اعتکاف اثرات مثبتی در نظام اسلامی دارد و حفاظت از آن لازم است.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده بر ضرورت مدیریت فرهنگی برنامه‌های مذهبی تاکید کرد و افزود: با گسترش برنامه‌های فرهنگی و معنوی، آسیب‌های اجتماعی و جرائم نیز در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

علی رضایی رئیس دانشگاه آزاد واحد مرند نیز گفت: دانشگاه‌ها پیش از این خودشان اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف می‌کردند، اما با توجه به قرین شدن ایام اعتکاف با ایام تعطیلی دانشگاه، دانشجویان نیز در مساجد حضور می‌یابند.

وی در ادامه گفت: شورای فرهنگی دانشگاه آزاد واحد مرند نیز در جهت حمایت از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، کمک‌های مالی می‌کند.

 

انتهای پیام/ش

اعتکاف یک هزار و ۹۸۷ نفر در ۱۶ مسجد شهرستان مرنددر سال گذشته

برچسب ها: رمضان ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار