همزمان با 13 رجب 20 هزار نفر از مردم مومن آذربایجان شرقی در مساجد این استان معتکف شدند.

آغاز اعتکاف 20 هزار نفر در مساجد آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت : آیین معنوی اعکاف امسال با شعار اعتکاف ، تعالی بخشی ارزشهای اخلاقی و اجتماعی در مناطق مختلف آذربایجان شرقی  آغاز شده است .
سید شهاب الدین حسینی ، با بیان اینکه بیشتر معتکفان جوانان هستند افزود : تعداد معتکفان دراستان امسال 25 درصد افزایش یافته است .
به گفته وی 15 هزار نفر از اعتکاف کنندگان امسال را بانوان و 5 هزار نفر را مردان تشکیل می دهند. 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد : امسال برای اعتکاف مومنان در استان  124 مسجد در نظر گرفته شده که از این تعداد 40 مسجد در  تبریز و بقیه درشهرستانها است .
حجت الاسلام حسینی  با بیان اینکه ، امسال برای اولین بار ثبت نام معتکفان در تبریز اینترنی صورت گرفته افزود : سال آینده در تمامی شهرستانها ثبت نام اعتکاف اینترنی خواهد بود .
وی تلاوت قرآن ، مناجات خوانی ، خواندن دعای عهد ، حزب خوانی انفرادی ، سخنرانی مذهبی ، تشکیل حلقه های صالحین و گفتمان دینی را از برنامه های آیین اعتکاف در مساجد استان اعلام کرد .
در آیین معنوی اعتکاف مومنان از سحرگاه 13 رجب  به مدت سه روز در مساجد وقوف کرده و به راز و نیاز با خدا مهربان می پردازند.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.