متخصص بیماری های داخلی گفت: بیماری نقرس یکی از بیماری های متابولیکی است که سید اوریک اضافی موجود در خون به شکل کریستال هایی در مفاصل ته نشین می شود.

چه خوراکی های در درمان بیماری نقرس موثر استنظری متخصص بیماری های داخلی   در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت: قرمزی، متورم و گرم شدن، درد و التهاب یک یا چند مفصل  که بیشتر در انگشت شست پا، پاشنه پا، قوزک پا، زانو و آرنج ظاهر می شود از نشانه های بیماری نقرس است.

وی گفت: در صورتی که اسیداوریک زیادی در بدن به مدت زیادی وجود داشته باشد حتی ممکن است این بلورها در بافت کلیه رسوب کنند و کل بدنه کلیه را تخریب و بیمار را دچار نارسایی کامل کلیه ها کنند.

نظری افزود: با افزایش تئپولید اسید اوریک در بدن مشخص می شود ماده ای پورین ترکیبی است ودر غذاهای غنی از چربی گوشت قرمز در داخل بدن طی فعل و انفعالاتی شیمیایی و اسید اوریک تبدیل می شود .

وی ادامه داد:  بعضی از عوامل باعث بوجود آمدن این بیماری می شود که باوزن بالا  ، بیمارهای مزمن ، فشار خون بالا ، چربی بالا زمینه ساز باشند مصرف بعضی از داروهایی که پزشکان تجویز می کنند و داروهای که برای فشارخون تجویز می شود  می تواند زمینه افزایش تولید اسید اوریک را در بدن ایجاد کند .


نظری افزود : استفاده از آب هویج  ،چغندر، آب خیار و انواع اقسام میوه جات  برای این بیماری مفید  است و پروتئین مورد نیاز باید از پروتئین های سالم لبنیات کم چرب کره بادام زمینی و تخم مرغ معمولا پروین مورد نیاز بدن را تهیه می کند .

انتهای پیام/ز

 

نشانه های بیماری نقرس چیست 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.