تجربه نشان داده که برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره دامنه اشغال‌گری و بحران در منطقه را وسعت بخشیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابتدای هفته جاری خبری مبنی بر آغاز مانور نظامی مشترکی بین نیروهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی تحت عنوان (جونیپر کبرا) منتشر شد که تا 2 هفته ادامه خواهد داشت و حدود 2500 نیروی آمریکایی و 2000 نیروی نظامی اسرائیلی در این رزمایش شرکت می‌کنند. به نظر می رسد که این رزمایش برای صهیونیستها از اهمیت خاصی برخوردار باشد، زیرا بنابر اعلام وزارت جنگ اسرائیل این رزمایش 14 روز طول می‌کشد، در حالی که معمولا در هیچ کجای دنیا رزمایش‌های نظامی بیش از یک هفته به طول نمی‌انجامد.

گفته می شود این مانور برای هماهنگی و همکاری بیشتر بین نیروهای آمریکایی و رژیم صهیونیستی و آشنایی نیروهای آمریکایی با سامانه پدافند هوایی این رژیم جهت حفاظت از حریم هوایی صهیونیستها صورت می گیرد. گفتنی است هدف از برگزاری این رزمایش شبیه سازی جنگ تمام عیار و حملات موشکی همه جانبه خواهد بود؛ به همین دلیل در این مانور سامانه دفاعی موشکی، سامانه گنبد آهنین و پاتریوت نیز به کار گرفته شده است. البته صهیونیست ها عنوان کرده اند که در این مانور، خود را برای مقابله احتمالی با حزب الله لبنان آماده می کنند، اما تفاوت این آمادگی در آن است که نظامیان آمریکایی نیز به مشق اشغالگری صهیونیستها پیوسته اند.

رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل؛ دوستی که علنی‌تر از قبل شد

پیوند اشغالگری به پهنای تاریخ

این اولین باری نیست که این مدل رزمایش ها بین نیروهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار می شود. از سال 2001 میلادی تاکنون، آمار برگزاری چنین مانورهای نظامی به عدد 9 می رسد؛ اما رزمایش کنونی گسترده‌ترین رزمایش در میان مانورهای انجام شده است. گفته می شود مانور نظامی کبرا جهت هماهنگی بیشتر بین نیروهای آمریکا و رژیم صهیونیستی است، اما سوال این است که برگزاری 9 دوره قبلی رزمایش مشترک، چه پیامدهای فاجعه باری در منطقه به دنبال داشته است؟

رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل؛ دوستی که علنی‌تر از قبل شد

تجربه نشان داده که برگزاری چنین گردهمایی های نظامی بی دلیل نبوده و هدفی خاص را دنبال می‌کند. در سال 2001 که اولین رزمایش بین نیروهای آمریکایی و رژیم صهیونیستی کلید خورد، ارتش آمریکا به بهانه 11 سپتامبر که بعدها ثابت شد خود کاخ سفید طراح اصلی آن بوده، تحت عنوان مبارزه با تروریسم و ریشه کن کردن القاعده به افغانستان حمله کرد و تا سال 2014 به اشغالگری خود در این کشور ادامه داد.

شواهد و عکس‌های منتشر شده پهپادها نشان می‌دهد که پایگاه های نظامی آمریکا همچنان در افغانستان وجود دارد. شنیده ها حاکی از آن است که آمریکا، نیروهای ویژه صهیونیستی را تحت عنوان نظامیان آمریکایی، به افغانستان برده تا در آنجا جنگ های شهری را به آنان آموزش دهند.

رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل؛ دوستی که علنی‌تر از قبل شد

اسرائیلی ها برگزاری این رزمایش مشترک با آمریکا را لازم و ضروری می دانند، زیرا همه طرح های آنها در منطقه با شکست مواجه شده است؛ طرح هایی مثل تجزیه عراق و سوریه و ساقط کردن دولت‌های قانونی این کشورها، شکست سنگین از محور مقاومت در منطقه و تولد نیروهای بسیج مردمی در عراق و سوریه، بحران یمن و فرو رفتن یکی از همپیمانان اصلی صهیونیست‌ها در باتلاق یمن، شکل گیری انتفاضه چهارم مردم فلسطین و همراه شدن اکثر کشورهای جهان با آن، قدرت گرفتن نیروهای لبنانی و سوری در مجاورت مرزهای سرزمین‌های اشغالی که خطر آنها بیخ گوش اسرائیل است؛ تنها بخشی از معضلات صهیونیستها است که باید برای آنها راه حلی پیدا کند، معضلاتی که ظاهرا راه حلی برای آنها نیست.

طبق این گزارش رزمایش‌های مشترک بین آمریکا و رژیم صهیونیستی کمک هایی زیادی به آمریکا کرده است. آمریکا علاوه بر این که به دلیل واهی مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد، در سال 2003 نیز به بهانه سرکوب و دستگیری صدام حسین مهره سوخته خود در منطقه عراق را اشغال کرد. علاوه بر این، آمریکا به پشتوانه رابطه با رژیم صهیونیستی بارها درباره ایران و برخی از کشورهای منطقه از گزینه نظامی صحبت کرده است و همچنان روی این موضوع مانور می‌دهد، گزینه‌های روی میزی که ظاهرا فقط روی میز است. صدام حسین و اسامه بن لادن، سال ها قبل از حمایت های مالی و نظامی آمریکا بهره می بردند و حتی در دولت جورج بوش پدر از بن لادن به عنوان جنگجویان آزادی نام برده می شد.

رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل؛ دوستی که علنی‌تر از قبل شد

رزمایش مشترک  آمریکا و کشورهای آسیای شرقی

آمریکا به غیر از رژیم صهیونیستی بارها مانورهای مشترکی را در آسیا با کشورهای ژاپن و کره جنوبی برگزار کرده است. حدود سه ماه پیش آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره در واکنش به آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما کره شمالی، رزمایش مشترکی را تحت عنوان «نقطه هوشیاری» که سالانه بین این دو کشور برگزار می شود، آغاز کردند. اما سوال پیرامون این موضوع  این است که چرا باید رزمایش مشترک بین آمریکا و کره جنوبی 1 هفته بعد از آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی صورت بگیرد؟

آمریکا مدعی شده این مانور نظامی برای افزایش آمادگی و توانایی عملیاتی و همچنین تضمین صلح و امنیت در شبه جزیره کره برگزار شده است. این در حالی است که کره شمالی هدف آمریکا از برگزاری این رزمایش را غیر از امنیت و صلح در شبه جزیره کره دانسته و پیونگ یانگ دولت ترامپ را فقط عامل افزایش تنش و هشداری مبنی بر این که رزمایش نظامی، تنها باعث بدتر شدن آتش تنش در شبه جزیره کره می‌شود، دانسته است. حتی کمیته اتحاد صلح آمیز دولت پیونگ یانگ این مانور نظامی مشترک را سرآغاز جنگ اتمی در شبه جزیره کره خوانده بود.

رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل؛ دوستی که علنی‌تر از قبل شد

تاریخ به وضوح نشان داده که مانورهای نظامی مشترک آمریکا هر بار که در آسیا انجام شده، تنش ها و بحرانهای دامنه داری را ایجاد کرده است. فرقی نمی کند این رزمایش های مشترک کجای منطقه باشد، زیرا کاملا روشن است که هدف آمریکا از برگزاری چنین مانورهایی فقط ناامن کردن منطقه و اجرای توطئه معمای امنیت خود بوده که نظیر آن بارها در غرب آسیا از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی دیده شده است. شکل گیری بحران های تروریستی و تشدید آن ها در کشورهایی چون عراق و سوریه که می توان از آن به بزرگترین مخاطره حیات بشری در قرن حاضر یاد کرد، از پیامدهای حضور سلطه جویانه واشنگتن در منطقه و حمایت های گسترده اش از رژیم غاصب صهیونیستی است.

رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل؛ دوستی که علنی‌تر از قبل شد

در حال حاضر می توان این گونه رزمایش‌های مشترک را به عنوان کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی در پاسخ به کمک های گذشته این رژیم به تفنگداران آمریکایی در سالهای اشغال عراق و افغانستان و نیز پشتیبانی از جنگ‌های نیابتی در سوریه و عراق تلقی کرد، چرا که ممکن است رژیم صهیونیستی بار دیگر تجاوزی را به غزه برای به ثمر نرسیدن انتفاضه چهارم مردم فلسطین صورت دهد که در چنین حالتی، قطعا به کمکهای نظامی و تسلیحاتی آمریکا نیاز دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
لعنت خدا بر این افراد اشغالگر
آخرین اخبار