نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه ملی انتقال گاز ایرانشهر به چابهار با همت و تلاش بخش خصوصی تاکنون ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ و بزودی گاز به شهر‌های جنوبی سیستان و بلوچستان می‌رسد.

پروژه انتقال گاز ایرانشهر به چابهار ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ملی انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار پارسال با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس کلنگ زنی شده است.

وی افزود: هم اینک برای ۳۰ کیلومتر عملیات لوله گذاری؛ بیش از ۱۳ میلیون مترمکعب خاکبرداری و ترانشه برداری انجام شده است.

وی بیان کرد: انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار آغاز خوبی برای تحول در صنعت، فولاد، پتروشیمی، خودروسازی و دیگر صنایع بزرگ و کوچک و گازدار شدن واحد‌های مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار به طول ۲۹۰ کیلومتر و با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حال انجام است.

ایران نژاد  ادامه داد: از مجموع ۲۹۰ کیلومتر خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار ۲۰۱ کیلومتر لوله ۵۶ اینچ، ۴۴ کیلومتر ۴۴ اینچ، ۲۰ کیلومتر ۲۰ اینچ و ۲۵ کیلومتر ۱۶ اینچ است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار علاوه بر ارائه خدمات مردمی، نیاز بزرگترین پروژه‌های صنعتی و صادرات محور همچون پتروشیمی‌های مستقر در شهرک پتروشیمی مکران و نیز فولاد مکران را برآورده می‌کند.

ایران نژاد افزود: علاوه بر صنایع پتروشیمی و فولاد در چابهار مردم نقاط جمعیتی همچون نیکشهر، فنوج، قصرقند وسرباز نیز از این نعمت بزرگ بهره مند می‌شوند.وی با بیان اینکه هم اینک برای لوله گذاری مسیر ۳۰ کیلومتری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: براساس برنامه ریزی و پیش بینی‌های مجری این طرح مشعل گاز ۲ سال آینده در چابهار روشن خواهد شد.

انتهای پیام/گ

انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار