استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه سفر به جنوب این استان از پروژه ملی راه آهن چابهار- زاهدان و خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در بدو ورود به شهرستان چابهار مورد استقبال فرماندار، مسئولان محلی و معتمدان قرار گرفت.

پروژه راه آهن چابهار- زاهدان با هدف جابجایی کالا‌های ورودی بندر چابهار به داخل کشور به طول بیش از ۶۰۰ کیلومتر در حال اجراست و در این پروژه بیش از ۲ هزار نفر مشفغول بکار هستند.

با تکمیل پروژه راه آهن چابهار- زاهدان- میلک - سرخس، بندر چابهار به ریل سراسری متصل می‌شود و با جابجایی کالا‌های بندر چابهار محور شرق متحول می‌شود.

خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار برای نخستین بار توسط بخش خصوصی (شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران) با اعتبار ۱۱۰ هزار میلیارد ریال (هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان) و به طول ۲۹۰ کیلومتر در حال اجراست که هم اینک لوله گذاری بیش از ۲۶ کیلومتر آن از ایرانشهر به طرف چابهار به اتمام رسیده است.

از مجموع ۲۹۰ کیلومتر خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار ۲۰۱ کیلومتر لوله ۵۶ اینچ، ۴۴ کیلومتر ۴۴ اینچ، ۲۰ کیلومتر ۲۰ اینچ و ۲۵ کیلومتر ۱۶ اینچ است.

پس از رسیدن گاز به چابهار و تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی و صنایع سنگین، نیروگاه برق ۳۴۰ مگاواتی راه اندازی می‌شود.

استاندار پس از بازدید از ۲ پروژه راه آهن چابهار- زاهدان و خط انتقال گاز و انجام دیدار‌هایی با مسئولان محلی و سرپرست فرمانداری چابهار به شهرستان سرباز سفر کرد.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۳ شهر به نام‌های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

سفر استاندار سیستان و بلوچستان به چابهار

برچسب ها: راه آهن ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار