طبق اظهارات رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی زیرساخت‌های لازم برای ارایه فناوری نسل ۳ و ۴ تلفن همراه به عنوان یکی از فناوری‌های مورد نیاز برای تحقق شهر هوشمند در تمامی شهرهای کشور فراهم شده است.

فناوری نسل ۳ و ۴ تلفن همراه برای تحقق شهر هوشمند در تمام شهرهای کشور فراهم شده استبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش «زیرساخت‌های شهر هوشمند و فرصت‌های همکاری استراتژیک» با اعلام اینکه زیرساخت‌های لازم برای ارایه فناوری نسل ۳ و ۴ تلفن همراه به عنوان یکی از فناوری های مورد نیاز برای تحقق شهر هوشمند در تمامی شهرهای کشور فراهم شده است، گفت: علاوه بر این توسعه و دسترسی پرسرعت DSL به عنوان یکی از عناصر شهر هوشمند، از اهداف اصلی وزارت ارتباطات است.

وی با اشاره به تجربه تعامل با نهادهای شهرداری و شرکت ارتباطات مشترک شهر برای استفاده از زیرساخت‌های شهری در حوزه ICT افزود: علیرغم ظرفیت ارتباطی بالایی که در مکان‌های عمومی مانند مترو وجود دارد و اپراتورها اشتیاق به سرویس‌دهی دارند، متاسفانه نداشتن تعامل خوب و تاثیرگذار با نهادهای حوزه شهری باعث شده در این مکانها کیفیت پوشش مناسبی وجود نداشته باشد که باید این مشکل را رفع کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر رویکرد رگولاتوری‌های حوزه ICT به سمت رگولاتوری مشارکتی و گفت وگو محور تغییر کرده است، اظهار کرد:برای تحقق شهر هوشمند در کشورمان باید در تعامل و مشارکت رگولاتوری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با رگولاتوری‌های سایر حوزه‌ها مانند حمل و نقل، انرژی، بانکداری و ... و مدیران شهری محقق شود.

فلاح با اشاره به اینکه بدون تعامل و مشارکت این نهادها نمی‌توان ظرفیت مناسب برای ایجاد شهر هوشمند فراهم کرد، تصریح کرد: امیدوارم همگام با فرایند جهانی پیش‌رو، با توجه به رویکرد مثبت و ظرفیت همکاری‌های استراتژیکی که در حوزه وزارت ارتباطات و شهرداری ها وجود دارد در تحقق شهر هوشمند گام برداریم.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اشتراک‌گذاری زیرساخت‌های موجود اپراتورها در حوزه منابع سخت‌افزاری، فرکانسی و ... و ایجاد ظرفیت‌های اشتراکی را از مهمترین اقداماتی عنوان کرد که در وزارت ارتباطات در حال پیگیری است و از تدوین پیش‌نویس ضوابط و مقررات مرتبط با این حوزه در رگولاتوری خبر داد و گفت: یقینا باید الزامات شهری در تدوین مقررات این حوزه مورد توجه قرار گیرد و بر همین اساس در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به طور کامل آمادگی داریم در مورد این الزامات با نهادهای مرتبط گفت وگو و تعامل داشته باشیم.

انتهای پیام/

فراهم شدن فناوری نسل 3 و 4 تلفن همراه در تمامی شهرهای ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار