دومین جشنواره استانی فرخی سیستانی با تقدیر از نفرات برگزیده با حضور اهالی فرهنگ و هنر در زابل برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فرماندار زابل در دومین جشنواره استانی فرخی سیستانی گفت: با توجه به تاریخ طولانی سیستان تاکنون مفاخر این منطقه نقش آفرینی، هویت و نام ماندگاری برای این نقطه از ایران اسلامی ایجاد کرده اند به طوری که نسل کنونی و آینده به آنان افتخار می‌کنند.


هوشنگ ناظری افزود: هویت یک جامعه از مجموعه ارزش‌های تاریخی، فرهنگی، هنری، ادبی و سایر علوم شکل می‌گیرد و تقدیر از مفاخر تقدیر از فرهنگ اصیل آن جامعه است.

وی اظهار داشت: تقدیر از افرادی که سال‌ها قلم می‌زنند و نام منطقه را زنده دارند امری پسندیده است.

دبیر دومین جشنواره فرخی سیستانی گفت: پس از اعلام فراخوان دومین جشنواره فرخی سیستانی افزون بر ۲۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از داوری آثار نفرات برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

مهدی کشته گر افزود: در بخش ادبیات عباس باقری و ابراهیم محمودی، در بخش هنر غلامرضا افشاری و غلامعلی بندانی، در بخش تاریخ ناصر چاری و محمدباقر حیدری نصب و در بخش فرهنگ غلامرضا عمرانی و ناصر نخزری مقدم نفرات برگزیده و شایسته تقدیر دومین جشنواره فرخی سیستانی را کسب کردند.

وی اظهار داشت: همچنین در بخش نشان فرخی سیستانی محمد خواجه محمودی و مهدی عربی برگزیده این جشنواره شدند و از احمد فدایی جوان نخبه و مخترع سیستان برای کسب افتخارات جهانی اخیر نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/گ

جشنواره فرخی سیستانی در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار