معاون اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و آموزشی اتباع افغان در ایران افزایش یافته است.

فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و آموزشی اتباع افغان در ایران افزایش یافته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صالحی پیش از ظهر یکشنبه در جشنواره افغانستان شناسی در بوشهر اظهار داشت: مردم ایران و افغانستان با هم پیوندی عمیق دارند.

وی با اشاره به مشکلات کشور افغانستان در دهه‌های اخیر خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نقش بسیار مهمی در آگاه‌سازی نسل جدید افغانی‌ها با فرهنگ و رسوم و آئین‌های این کشور دارد.

معاون اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور با اشاره به تحصیل ۵۰۰ هزار تبعه افغانی در مدارس کشور، بیان کرد: تلاش زیادی صورت گرفته تا اتباع افغانستان بتوانند در ایران امور آموزشی خود را پیگیری کرده و ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تحصیل نوجوانان و جوانان افغانی، وزارت علوم، آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی همکاری گسترده‌ای داشته‌اند و با فرمان رهبری شرایط تحصیل برای همه اتباع افغان فراهم شد.

صالحی با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار ورزشکار افغانی در سطح کشور ایران، افزود: ۴۵ هزار مرد و پنج هزار زن ورزشکار افغانی در ایران فعالیت دارند و ۳۰۰ تیم افاغنه در ورزش‌های توپی فعال هستند.

وی از تولیدات هنری افاغنه ساکن در ایران به عنوان یکی دیگر از بخش‌های فعالیت این اتباع نام برد و بیان کرد: در جشنواره افغانستان شناسی ۱۹ فیلم از این هنرمندان ارائه شد.

معاون اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور با اشاره به حضور اتباع افغان در جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی گفت: شش هزار نفر آثار خود را به جشنواره افغانستان‌شناسی ارسال کردند که نفرات برتر تجلیل شدند.

انتهای پیام/م

فعالیت‌های هنری و ورزشی اتباع افغان در ایران افزایش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.