معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بیش از شش هزار دانش آموز افغانستانی در دوره‌های مختلف تحصیلی و درکنار دانش آموزان استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل بیش از ۶۰۰۰ دانش‌آموز افغانستانی در مدارس استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود قاسمی اظهار داشت: بیش از شش هزار دانش‌آموز افغانستانی در دوره‌های مختلف تحصیلی و در کنار دانش‌آموزان استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند و بدون هیچ تبعیضی از همان امکانات آموزشی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان اتباع، مهمان کشور ایران اسلامی هستند گفت: تلاش آموزش و پرورش استان بر این است که شرایط تحصیل را برای همه آن‌ها فراهم آورد تا هیچ دانش آموز افغانستانی از تحصیل باز نماند.

قاسمی ادامه داد: بنا به فرمان مقام معظم رهبری کودکان لازم‌التعلیمی که فاقد مدارک هویتی هستند نیز با دریافت کارت حمایت تحصیلی و تأیید سلامت آن‌ها توسط مراکز بهداشتی در مدارس ثبت نام کرده اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر برگزاری مسابقه افغانستان شناسی افزود: این مسابقات به دانش آموزان افغانستانی کمک می‌کند تا با فرهنگ و تاریخ کشور خود آشنا شوند و با رغبت بیشتری به کشور خود عزیمت کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: این مسابقات شامل حفظ، قرائت، تفسیر قرآن کریم و افغانستان شناسی بوده که با استقبال بسیار خوب دانش آموزان افغانستانی روبرو شده است.

انتهای پیام/م

۶۰۰۰ دانش‌آموز افغانستانی در مدارس استان بوشهر تحصیل می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.