مسئول تحصیل دانش‌آموزان اتباع و مهاجران خارجی با بیان اینکه ۴۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع خاجی در ایران تحصیل می‌کنند اظهار داشت: این دانش‌آموزان که شامل ۲۱۶ هزار نفر دختر و ۲۳۷ هزار نفر پسر است در ۲۸ هزار مدرسه در مناطق مختلف کشور تحصیل می‌کنند.

۴۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع خاجی در ایران تحصیل می‌کنند

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محسن عسکری ظهر امروز در نشست سرپرست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران با استاندار بوشهر با بیان اینکه 450 هزار دانش‌آموز  اتباع خاجی در ایران تحصیل می‌کنند اظهار داشت: این دانش‌آموزان که شامل 216 هزار نفر دختر و 237 هزار نفر پسر است در 28 هزار مدرسه در مناطق مختلف کشور تحصیل می‌کنند.

وی، با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحصیل دانش‌آموزان پناهنده خارجی  مجاز و غیر مجاز در مدارس گفت: پس از این فرمان با هماهنگی دیگر دستگاه‌های مرتبط 100 هزار دانش‌آموز غیر مجاز ضمن دریافت شناسنامه سلامت و تحت پوشش  قرار گرفتن برنامه‌های بهداشتی درمانی جذب کلاس‌های درس شدند.

 مسئول تحصیل دانش‌آموزان اتباع و مهاجران خارجی با بیان اینکه در سال 2016 میلادی با تلاش انجام شده 17.5 میلیارد تومان از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای تحصیل دانش‌آموزان خارجی جذب شد افزود: در این رابطه در کل کشور 17 مدرسه برای تحصیل دانش آموزان پناهنده ساخته شد که معادل 5.8 میلیون دلار است.

عسکری با بیان اینکه درسال 2017 کمک‌های کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل کاهش یافت  تصریح کرد: این کمک‌ها به 2.6 میلیون دلار رسید و این در حالی بود که تعداد دانش‌آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس نقاط مختلف ایران رو به افزایش بود.

وی، با اشاره به  اعتبارات وزارت آموزش و پرورش برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع بیگانه بیان کرد:وزارت آموزش و پرورش سالانه یک‌هزار و 200 میلیارد تومان معادل 340 میلیون دلار برای تحصیل دانش‌آموزان پناهنده هزینه می‌کند.

انتهای پیام/م

۱۲۰۰ میلیارد تومان برای تحصیل دانش‌آموزان پناهنده هزینه می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.