استاندار بوشهر با بیان اینکه خدمات رسانی به مهاجران و پناهندگان خارجی یک وظیفه است گفت: زمینه تحصیل فرزندان پناهندگان خارجی در استان بوشهر فراهم شد.

فراهم شدن زمینه تحصیل فرزندان پناهندگان خارجی در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست با سرپرست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران با بیان اینکه خدمات نظام اسلامی ایران به پناهندگان در استان بوشهر قابل توجه است اظهار داشت: خدمات  به اتباع و پناهندگان خارجی که در استان بوشهر مشاهده کردید در تمام استان‌ها وجود دارد.

وی، با بیان اینکه خدمات به پناهندگان خارجی در ابعاد گوناگونی انجام می‌شود تصریح کرد: وظیفه انسانی خودمان می‌دانیم به کسانی که به سبب شرایط کشورشان، موطن خود را ترک کرده و به جمهوری اسلامی ایران پناهنده شده‌اند خدمت کنیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه همه کشورها قوانین و مقررات خاص خودشان برای اتباع خارجی دارند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ارائه خدمات مطلوب به پناهندگان و مهاجران خارجی در جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند به‌گونه‌ای که خدمات تحصیلی به فرزندان پناهندگان  مجاز و غیرمجاز مورد توجه ویژه قرار دارد.

گراوند با بیان اینکه زمینه تحصیل فرزندان پناهندگان خارجی در استان بوشهر فراهم است افزود:زمینه آموزش فرزندان مهاجران خارجی و پناهندگان در کنار دیگر دانش‌آموزان استان بوشهر در تمام مقاطع تحصیلی فراهم است.

وی، افزود: تمام تلاش مسئولان در راستای کمک به پناهندگان و بهبود شرایط زندگی آنها است که انتظار می‌رود مجتمع بین‌المللی رسالت خود را برای کمک به انسان‌ها انجام دهند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه واحدهای مسکونی زیبا همانند منازل هم استانی‌ها در دالکی برای پناهندگان ساخته شده گفت: با توجه به اینکه پناهندگان افغانی به سبب شرایط نامساعد وطن خود را ترک کرده‌اند و پناهنده شده‌اند باید مجامع بین المللی کمک‌های خود به این انسان‌ها افزایش دهند.

گراوند از سرپرست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران، نمایندگان دیپلماتیک کشورهای نروژ، کره جنوبی و فرانسه که از طرح‌های  ویژه پناهندگان در استان بوشهر بازدید کردند قدردانی کرد.

انتهای پیام/م

زمینه تحصیل فرزندان پناهندگان خارجی در استان بوشهر فراهم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.