همزمان با هفته منابع طبیعی بیش از ۳۰۰ برنامه با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از این موهبت الهی در سراسر استان اجرا می‌شود.

برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته منابع طبیعی در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس مهمترین برنامه هفته منابع طبیعی را کاشت ۴۲۰ هزار اصله انواع نهال در قالب طرح‌های حفاظت شده بوستان روستایی و پارک جنگلی در نقاط مختلف استان عنوان کرد.

وی افزود: نهال‌هایی که برای غرس آماده شده است بیشتر از گونه‌های پهن برگ، کاج، سرو، سرو نقره ای، زربین وگونه‌های بومی شامل بلوط، بنه، بادام کوهی و ارژن هستند.

بوستانی ادامه داد: بخشی از این نهال‌ها روز جمعه ۱۸ اسفند ماه با حضور مردم در پارک یادبود شهدا در ورودی بخش بیضا غرس خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین جشن بزرگ درختکاری ساعت ۹ صبح سه شنبه ۱۵ اسفند در نخستین روز از هفته منابع طبیعی در بوستان سلامت شیراز برگزار می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین با اشاره مشارکت مردم در اطفاء و پیشگیری از آتش سوزی مراتع و جنگل‌های استان، گفت: امسال آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی نسبت به سال ۹۳ بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

بوستانی افزود: در سال ۹۳ بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های استان دچار حریق شد، اما با مشارکت خوب مردم این رقم امسال به کمتر از ۵۳۰ هکتار رسید.

وی گفت: مردم همچنین در احیا و اصلاح مراتعی که دچار حریق شده بودند نیز نقش موثری داشته اند به گونه‌ای که امسال بیشترین سطح بذرکاری در پاسارگاد که پارسال بیشترین سطح آتش سوزی را داشته است، انجام شده است.

بوستانی در خصوص مستند سازی اراضی ملی و دولتی نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی استان سند تک برگ به نام جمهوری اسلامی صادر شده است.

مدیر کل منابع طبیعی فارس تصریح کرد: برای مقابله با بحران خشکسالی و افت شدید سفره‌های آب زیر زمینی، با مشارکت خیران ۴ طرح آبخیزداری با اعتباری افزون بر ۲ میلیارد تومان در حال اجراست.

با توجه به اهمیت مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی امسال شعار این هفته "منابع طبیعی با مردم برای مردم" انتخاب شده است.
انتهای پیام/ر

کاشت ۴۲۰ هزار اصله انواع نهال در نقاط مختلف استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار