رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد گفت: تاکنون ۴۴۶ هکتار از ۸۶۸ هکتار جنگل‌های سوخته پاسارگاد احیا شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد اظهار داشت: بذرکاری و احیای جنگل‌های آسیب دیده در این شهرستان امسال انجام شد و تاکنون ۴۴۶ هکتار از ۸۶۸ هکتار جنگل‌های سوخته پاسارگاد احیا شده است.

وی افزود: شهرستان پاسارگاد دارای ۱۴۸ هزار هکتار اراضی منابع ملی است که عمدتا به صورت جنگل و مراتع مشجر است و در ناحیه رویشی ایرانی - تورانی واقع شده است.
ادامه داد:‌
خسروانیان، بنه، بادام کوهی، تنگرس، کیکم و ارژن را از مهمترین گونه‌های درختی و درختچه‌ای این شهرستان عنوان کرد.

وی گفت: مهمترین عامل تخریب جنگل‌ها و مراتع شهرستان آتش‌سوزی در این سال‌های خشک است که متاسفانه بر اثر سهل انگاری بهره برداران، شکارچیان و گردشگران در روشن کردن آتش در جنگل و عدم رعایت نکات ایمنی هنگام روشن و خاموش کردن آتش، باعث بروز آتش‌سوزی می‌شود.

خسروانیان افزود: به علت خشکسالی‌های اخیر و خشکی بیش از حد پوشش گیاهی، آتش‌سوزی به سرعت گسترده و فراگیر می‌شود و خسارات فراوانی را به عرصه‌های جنگلی و مرتعی وارد می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد تصریح کرد: مهمترین عوامل طبیعی تخریب شامل خشکسالی، فرسایش بادی و آبی، آتش‌سوزی طبیعی است که احتمال رخداد طبیعی بودن آتش‌سوزی در جنگل‌های ایران بسیار کم است و عمدتا عامل انسانی در این مهم دخیل است.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز است.
انتهای پیام/ر

احیای ۴۴۶ هکتار از جنگل‌های سوخته پاسارگاد

برچسب ها: منابع طبیعی ، حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار