رييس اداره منابع طبيعی و آبخيزداری شهرستان مهريز گفت:بايد با افزايش شناخت مردم نسبت به منابع طبيعی و تعامل بيشتر مسئولان بر حفظ و احياء منابع طبيعی كوشا باشيم.

رييس اداره منابع طبيعی و آبخيزداری شهرستان مهريز درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با بيان اين كه حفاظت از منابع طبیعی به یک عزم ملی نیازمند است گفت: با توجه به مفهوم شعار امسال اين هفته منابع طبيعی و آبخيزداری و ارتباط آن با مردم، بايد با افزايش شناخت مردم نسبت به منابع طبيعی و تعامل بيشتر مسئولان بر حفظ و احياء منابع طبيعی كوشا باشيم.

سيد علی باقری با بيان اينكه هفته منابع طبیعی همه ساله از 15 تا 21 اسفند ماه با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری و تبیین اهمیت آن براساس آموزه‌های دینی، گسترش سنت حسنه درختکاری و ضرورت مشارکت و حضور فعال اقشار مختلف مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی برگزار می‌شود، اظهار كرد: شعار امسال این هفته منابع طبيعی با مردم برای مردم تعیین شده است.

وی روز شمار اين هفته كه از سه‌شنبه پانزدهم اسفندماه آغاز می شود به ترتيب روز ملی درختكاری، منابع طبيعی ، رسانه ، فرهنگ سازی و مسئوليت اجتماعی، منابع طبيعی، حفاظت و قانون، منابع طبيعی ، آموزه های دينی ، خيرين و سازمانهای مردم نهاد، منابع طبيعی، مشاركت مردم، بسيج سازندگی و همياران طبيعيت، منابع طبيعی ، سلامت اداری، آموزش و پژوهش و نهايتاً شنبه 21 اسفند نيز  مديريت جامع حوزه های آبخيز ، مشاركت مردم و اقتصاد مقاومتی است.

باقری در ادامه حفظ و حراست از منابع طبیعی را وظیفه همه آحاد مردم دانست و خواستار همکاری و همراهی بیشتر مسئولان، مطبوعات و رسانه‌ها با منابع طبیعی در راستای ‏اشاعه و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در میان گروه‌های مختلف مردم شد .

وي در خصوص آيين‌های گراميداشت هفته منابع طبيعی نيز اظهار كرد: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مختلفی در طول اين هفته جهت ترويج و گسترش فرهنگ منابع‌طبيعی پيش‌بينی شده است.

وی نواختن زنگ طبيعت در مدارس شهرستان ، جشن درختكاری با حضور مسئولان، توزيع نهال رايگان بين ادارات، نهادها و اقشار مردم در طول هفته، غرس نهال با همكاری ارگان‌ها و نهادها در نقاط مختلف شهرستان ، غبار‌روبی گلزار شهدا، ارائه گزارش عملكرد اداره، تجليل از قضات نمونه و متوليان امر حفاظت از منابع طبيعی، همياران طبيعت و نمونه‌های منابع طبيعی، حضور در جمع دانش‌آموزان مدارس برگزيده و برگزاری مسابقات فرهنگی را از شاخص‌ترين برنامه‌های اين هفته عنوان كرد .

باقری ابراز اميدواری كرد تا با اجرای برنامه‌های گراميداشت هفته منابع طبيعی و آبخيزداری و يادآوری و آشنايی هر چه بيشتر مردم و مسئولان با فرهنگ منابع طبيعی، بتوان هرچه بيشتر در جهت حفظ و احياء عرصه‌های منابع طبيعی شهرستان گام برداريم.

اين مسئول اضافه كرد: برگزاری مراسم‌های هفته منابع طبيعی و آبخيزداری نقش مهمی در توسعه و اشاعه فرهنگ منابع طبيعی در ميان اقشار مختلف مردم و مسئولان به ويژه كودكان و نوجوانان دارد و باعث جلب مشاركت آنان در راستای اهداف بخش منابع طبيعی و آبخيزداری و همچنين ايجاد انگیزه حفاظت از منابع طبیعی در بین اقشار مختلف جامعه می شود .

انتهای پیام/ ی

گسترش فرهنگ منابع‌ طبيعی بین اقشار مختلف جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.