نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مرزبندی شهرستانی در طرح های انتقال آب مطرح نیست و می طلبد که انسجام و هم گرایی جایگزین انفکاک و سهم خواهی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جو پیش آمده طی روزهای اخیر از سوی برخی در شهرستان تفرش در مورد پروژه انتقال آب چشمه هفتیان به تفرش و تخصیص بخشی از آب این پروژه به تعدادی از روستاهای شهرستان فراهان، اظهار داشت: پروژه های آبرسانی جزو طرح های ملی هستند و طی دهه اخیر ما شاهد آن هستیم که به دلیل خشکسالی و شرایط بارندگی در کشور، طرح های این چنینی در نقاط مختلف کشور و از استانی به استان دیگر در دست اجرا است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: از نظر قانون گذار، مدیریت منابع آب در حوزه وظایف وزارت نیرو است که می تواند با توجه به شرایط، برای آن تصمیم گیری کند.

حسینی بیان کرد: مطالعات پروژه آبرسانی چشمه هفتیان به تفرش قبل از سال ۸۸ انجام و مقرر شد که ۱۵۰ لیتر بر ثانیه از آب چشمه هفتیان به تفرش برای رفع کمبود آب شرب این شهر منتقل گردد و در ضمن ۴۲ روستای مسیر نیز از این آب بهره مند شوند.

وی خاطرنشان ساخت: به سبب اینکه مسیر عبور این خط انتقال آب در نزدیکی تعدادی از روستاهای شهرستان فراهان است، مقرر شد که برای این روستاها نیز خط انتقال فرعی از پروژه انتقال آب هفتیان به تفرش انجام شود که سهم آب در نظر گرفته شده برای آنها تنها یک لیتر بر ثانیه است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتی در قراردادی که برای اجرای این پروژه منعقد گردیده، نام این دو روستای متعلق به شهرستان فراهان نیز در زمره مناطقی که باید انتقال آب به آن انجام پذیرد، ذکر شده است.

حسینی ادامه داد: این پروژه قبل از سال ۹۵ کمتر از ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی دو سال اخیر با پیگیری برای تسریع پروژه و تخصیص ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار، تامین لوله پروژه انجام و عملیات اجرای خطوط فرعی انتقال آب ۲۳ روستای مسیر آغاز شده است.

وی اضافه کرد: ازسوی دیگر برای انتقال آب به دو روستای شهرستان فراهان در طرح مذکور، چهار میلیارد ریال از محل بودجه مربوطه شهرستان فراهان تخصیص یافته و اعتبار از شهرستان دیگر برای آن صرف نشده است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این پروژه براساس یک روال عادی و قانونی بر بستر آب منطقه ای شکل گرفته و قرارداد و مطالعات آن بیش از ۹ سال قبل انجام پذیرفته و هدف آن نیز تنها خدمات رسانی به مردم به ویژه در مناطق محروم است.

حسینی با اشاره به اینکه موضوع طرح تامین آب شرب شهر فرمهین(شهرستان فراهان)، از طرح انتقال آب هفتیان به تفرش به کلی جداست و ارتباطی با آن ندارد، اظهار داشت: متاسفانه چنین بحث هایی از سوی برخی افراد که ممکن است اطلاعات کافی نداشته باشند مطرح شده است و به عنوان نماینده مردم شهرستان های تفرش و فراهان، به طور شفاف اعلام می کنم که این شائبه ها پایه و اساسی ندارد.

وی گفت: طی روزهای اخیر این موضوع را با حضور در جمع مردم تفرش تشریح کرده ایم و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان نیز به ارائه توضیحات به مردم شهرستان پرداخته اند تا شائبه های به وجود آمده رفع گردد و با پیگیری هایی که صورت پذیرفته، تلاش داریم این پروژه در سال ۹۷ تکمیل و بهره برداری شود.

انتهای پیام/ب

صحبت های نماینده مردم تفرش در مجلس درباره مرزبندی شهرستانی در طرح های انتقال آب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار