مستهلک‌بودن ساختمان برخی ادارات در بردخون، تاکید بر تکمیل اسکله خورخان و نبود فضای تفریحی مناسب از جمله مسائل مطرح شده در نشست با نماینده جنوب استان در مجلس بود.

مستهلک‌بودن ساختمان برخی ادارات در بردخونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی اخلاقی بخشدار بردخون صبح یکشنبه در نشست شورای اسلامی و شهردار بردخون با نماینده جنوب استان اظهار داشت: مردم برای انجام امور اداری مجبورند به ادارات مراجعه کنند، اما برخی ادارات در بخش نیست.

وی کمبود نیرو در ادارات را موجب کندی فعالیت‌ها خواند و گفت: ساختمان و فضای ادارات بردخون فرسوده و مستهلک است و نیاز به بازسلزی دارد.

اخلاقی از طولانی شدن عملیات احداث اسکله خور خان بردخون انتقاد و اضافه کرد:درازا کشیدن اسکله آزار دهنده شده، زیرا کاری صورت نمی‌گیرد و عزمی برای کار نیست.

بخشدار بردخون با بیان اینکه مردم نتیجه کار را نمی‌بینند، دامه داد: دستگاه‌های متولی و مرتبط تلاش کنند تا اسکله و موج شکن بردخون به زودی تکمیل و راه اندازی شود.

وی از مسؤلان خواست بردخون از نگاهی دیگر ببینند چرا که مردم این دیار شایسته بهترین‌ها هستند.

بردخون در احاطه محیط زیست

رییس شورای اسلامی شهر بردخون گفت: وظیفه نمایندگی تصمیم گیری و قانون گذاری است، اما مردم توقع دارند مطالباتشان رفع شود.

احمد عابدزاده در نشست با نماینده مجلس اظهار داشت: ما نماینده مردم هستیم و انتظار داریم دست شورا باشید و ما را به مسئولان کشور ارتباط دهید.

وی افزود: محیط زیست در حوزه شهر قرار گرفته و آن را احاطه کرده اند که مردم نمی‌توانند نفس بکشند.

عابدزاده با اشاره به اینکه بردخون به صورت دشت است و پناهگایی برای آهو‌ها وجود ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر بردخون ادامه داد: به دلیل اینکه محیط زیست بردخون را محاصره کرده دامداری‌ها در شهر مستقر شده و فضای نامناسبی ایجاد کرده است.

مردم بردخون فضای تفریحی مناسبی ندارند

وی با بیان اینکه مردم بردخون فضای تفریحی مناسبی ندارند، گفت: ایجاد پارک ساحلی و زیرساخت‌های فرهنگی وررشی لازمه رشد و پیشرفت است.

عابدزاده تصریح کرد: جاده دسترسی به خورخان و اسکله کند است و با این وضعیت مردم نمی‌توانند از منافع آن بهره ببرند.

این مقام مسؤل از آب آشامیدنی بردخون گله کرد و ابراز داشت: شبکه لوله کشی منطقه مستهلک است و آب موجود در شبکه شهر بردخون وضعیت بهداشتی مناسبی ندارد.

وی ریزگرد‌ها را نتیجه محیط زیست منطقه دانست و گفت:در بسیاری از ایام شاهد ریزش ریزگرد‌ها بر زندگی مردم هستیم.

زنان سالن ورزشی ندارند

رییس شورای اسلامی بردخون وضعیت کشاورزان منطقه را نامناسب خواند و گفت: مجوزی برای حفر چاه در بردخون صادر نشده، اما پرکردن چاه‌ها از بردخون آغاز شد.

وی خواستار توجه به ورزش مردم شد و ادامه داد: زنان سالن ورزشی ندارند و تیم‌های ورزشی از پشتوانه مالی برخوردار نیستند.

نمایده مردم در شورای شهر بردخون بر ضرورت رفع بی کاری و ایجاد اشتغال در بردخون تأکید کرد و اظهار داشت: نماینده عملکرد خود را انعکاس دهد و مردم را از فعالیت‌های خود آگاه کند.

رفع مشکلات با همدلی و همراهی

مسئول دفتر نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی نیز  اظهار داشت: الماسی با درک شرایط و مشکلات لنجداران روزانه پیگیر حل این موضوع بود، اما حساسیت‌ها، دغدغه‌ها و از طرفی ناهماهنگی در برنامه موجب شد تا سوتفاهماتی بوجود آید که الحمدالله اصل موضوع با همدلی و همراهی مسئولین استان اعم از استاندار، ائمه جمعه، نماینده، ولی فقیه در استان، نماینده مردم در خبرگان رهبری و مجمع نمایندگان استان پیگیری و حل شد.

سید مرتضی کراماتی افزود: در بحث حضور نیافتن نماینده در میان لنجداران دیری هیچ تعمدی در کار نبوده فقط ناهماهنگی در برنامه و ترافیک برنامه‌ها و بعد مسافت بردخون تا دیر موجب شد تا برداشت‌هایی صورت گیرد که مقصر برنامه ریزان دفتر نماینده هستند و اگر نتوانست در ساعت معین که وقت حضور در میان اعضای شورا و شهردار بندر دیر به پای صحبت‌های دریادلان دیری بنشیند، اما بعد از مراسم بزرگداشت شهدای گمنام شهر بردستان و در راه بازگشت، علیرغم خستگی یک‌روز پر کار با توجه به اهمیت موضوع، با تشکیل جلسه اضطراری در کنگان همین موضوع با حضور فرماندار شورای لنجداران و شورای شهر کنگان بررسی شد که اصل موضوع همین دغدغه و مطالبه عزیزان لنج دار دیری و تمام ساکنان شهر‌های بندری بوده است.

وی اضافه کرد: در همان ساعات شب در ارتباط تلفنی با مسئولین گمرک کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، با عتاب و خطاب مطالبه گرانه، این خواسته‌ی بجا و حیاتی لنجداران مطرح و مقرر شد تا روز دوشنبه همین هفته این مشکل به صورت کامل مرتفع شد.

کراماتی گفت: خانم الماسی با عنوان اینکه ته لنجی شغل و راه ارتزاق آبا و اجدادی ساحل نشینان بوده، با بیانی صریح و روشن اظهار داشته اجازه نخواهیم داد که تصمیم گیرانی که از واقعیت زندگی مردم بی اطلاع هستند، معیشت مردم را به مخاطره بیندازند و دولت باید هرچه سریع‌تر با تصمیمات صحیح، آرامش را به زندگی ملوانان بازگردانند.

مسئول دفتر نماینده ادامه داد: همراهی اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌های دیر، کنگان، نخل تقی، عسلویه در پیگیری این موضوع ستودنی است و امیداریم با تعامل بیشتر مشکلات مردم به حداقل برسد.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: محیط زیست ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.