وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز از 2 داروی جدید رونمایی شد که یکی از این داروها برای پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی بسیار مؤثر است گفت: این دارو 50 درصد از مرگ‌های زودرس‌ ایرانیان را کاهش می‌دهد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی صبح امروز‌ در مراسم‌ معرفی داروی سووداک و پلی‌‌پیل‌ که در بیمارستان شریعی برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه بیش از 100 داروی جدید در بازار کشورمان‌ وجود دارند اظهار کرد: همه این داروها حاصل تحقیقات و پژوهش‌ دانشمندان‌ و محققان‌ جوانمان‌ هستند که تحت عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دارویی در کشور‌ تولید شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز از 2 داروی جدید بسیار مهم و اثرگذار‌ رونمایی شد که یکی از این داروها برای پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی بسیار مؤثر است گفت: این دارو 50 درصد از مرگ‌های زودرس‌ ایرانیان را کاهش می‌دهد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه داروی سووداک‌ مربوط‌ به عارضه‌ هپاتیت‌ C بوده و می‌تواند از بروز بیماری سرطان کبد و مشکلات کبدی جلوگیری کند افزود: این 2 دارو محصول 10 سال تحقیق و پژوهش‌ مرکز تحقیقاتی‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران است که با همکاری بنیاد برکت انجام شده است.

داروی ایرانی اثربخش‌تر از نمونه‌های آمریکایی و اروپایی

وی با بیان اینکه در ماه‌های آینده و تا پایان سال شاهد رونمایی از محصولات دیگری‌ خواهیم بود تاکید کرد: رونمایی امروز نمایشی نبوده و داروهای رونمایی شده در بازار وجود دارند؛ همه جامعه پزشکی این داروها را پذیرفته‌ و هم‌اکنون آنها را برای بیماران تجویز می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه داروی پلی‌پیل‌ و سووداک‌ تقریباً هیچ عوارضی‌ ندارد اظهار داشت: در حال حاضر مصرف این داروها در ایران و خارج از کشور‌ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت داروی سووداک‌ که برای هپاتیت C است بسیار کمتر از نمونه خارجی آن است تاکید کرد: اثربخشی‌ این 2 دارو از نمونه‌های آمریکایی و اروپایی آن نیز بالاتر است.

وزیر بهداشت یادآور شد: من امیدواریم که بیمه‌ها از این 2 دارو حمایت کنند تا مردم هزینه‌های کمتری را بابت‌ خرید آن بپردازند.

انتهای پیام/

اظهارات قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم‌ معرفی داروی سووداک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار