معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود ۸۵۰ دانشجوی بین المللی از ۴۵ کشور جهان در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل می‌کنند.

حضور ۸۵۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه علوم پزشکی تهران/ توانایی بالای دانشگاه علوم پزشکی تهران در جذب دانشجو خارجیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رامین کردی معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم روز بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران که صبح امروز در موزه تاریخ علوم پزشکی ایران برگزار شد، درباره این مراسم اظهار کرد: ما هرساله این روز را در دانشگاه علوم پزشکی تهران جشن می گیریم، در دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجویان بین المللی از 45 کشور و پنج قاره جهان تحصیل می کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود 850 دانشجوی بین المللی دارد؛ بنابراین بیش از هشت درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در مراسم روز بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجویان خارجی فرصت پیدا می کنند تا در غرفه های فرهنگ، آداب و رسوم و مباحث علمی کشور خود را مطرح کنند، سایر دانشجویان هم از این طریق با فرهنگ های کشورهای مختلف آشنا می شوند.

کردی درباره هدف از برگزاری مراسم روز بین الملل، بیان کرد: تبادلات فرهنگی بین اقوام مختلف از کشورهای گوناگون هدف برگزاری این مراسم است که دانشجویان و استادهای دانشکده های مختلف حضور پیدا می کنند تا با فرهنگ کشورهای گوناگون آشنا شوند.

وی تصریح کرد: حدود 60 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران را دختران تشکیل می دهند که در مورد دانشجویان بین الملل هم همین آمار صدق می کند.

تحصیل دانشجویان خارجی از بیش از 45 کشور جهان در دانشگاه علوم پزشکی تهران

در ادامه مراسم عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره مراسم روز بین الملل این دانشگاه اظهار کرد: این مراسم نشان دهنده ظرفیت بالای کشور ایران در جذب دانشجویان خارجی است؛ به طوریکه در دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجویان خارجی از بیش از 45 کشور جهان تحصیل می کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه دانشجویان بین المللی آشنایی خوبی با زبان فارسی دارند؛ به طوریکه بسیاری از این دانشجویان می توانند به راحتی به زبان فارسی صحبت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از یک و نیم قرن پیش به دست امیرکبیر بنیان گذاشته شد، این دانشگاه استادها و فضای بسیار خوبی دارد، دانشگاه علوم پزشکی تهران بزرگترین، قدیمی ترین و بهترین دانشگاه علوم پزشکی در منطقه است.

کریمی یادآور شد: من به تازگی در سفری که به جزیره کیش داشتم، مشاهده کردم تعداد زیادی از دانشجویان خارجی از کشورهای گوناگون در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل می کنند، دانشگاه علوم پزشکی تهران ظرفیت بسیار خوبی برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار