در فاصله دو روز مانده به برگزاری مجمع سالانه فدراسیون والیبال، صحبت‌هایی مبنی بر تغییر و تحولات گسترده در این فدراسیون به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، حضور «احمد ضیایی» روی صندلی ریاست موفق‌ترین فدارسیون ورزشی چند سال اخیر ایران، فرصتی بزرگ برای وی به شمار می‌رفت. مردی که سال‌ها در کنار محمد رضا داورزنی در سمت نایب رئیس حضور داشت اما این حضور چندان پررنگ نبود.

رفتن داورزنی به وزارت ورزش با سمت معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، از همان روزهای اول نام ضیایی را بر سر زبان‌ها انداخت. اهالی والیبال تقریبا اطمینان داشتند که ضیایی از آنجایی که مهره محمدرضا داورزنی است،  بدون توجه به اینکه چه نفراتی برای ریاست فدراسیون والیبال اعلام آمادگی می‌کنند، ریاست فدراسیون والیبال را با اکثریت آرا از آن خود می‌کند.

پیش‌بینی‌ای که درست از آب درآمد و در نهایت احمد ضیایی مدتی قبل به طور رسمی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال ایران انتخاب شد. برخی‌ها آن زمان صحبت از این به میان آوردند که ریاست فدراسیون والیبال همچنان با داورزنی است و این فدراسیون موفق کماکان با رئیس در سایه به کار خود ادامه می‌دهد.

تغییر و تحولات ابتدایی در فدراسیون والیبال این شائبه را کمرنگ کرد. این روزها اما اخباری از محل فدراسیون به گوش می‌رسد که نشان از تحولات ریشه‌ای و گسترده در این فدراسیون دارد. احمد ضیایی که اهل ارومیه است، به گفته برخی‌ها در تلاش است سمت‌های مهم این فدراسیون را به افرادی از استان آذربایجان غربی محول کند.

صحبت‌هایی مبنی بر پایان کار افرادی همچون محمود افشاردوست در سمت دبیر کلی فدراسیون، مطرح شده است.

شائبه‌ها حاکی از آن است که «جهانگیر سیدعباسی» مربی جوان ارومیه‌ای که دو سال قبل هدایت تیم والیبال شهرداری ارومیه را بر عهده داشت، جدی‌ترین گزینه جانشینی افشاردوست به شمار می‌رود.

از طرفی به نظر می‌رسد، ضیایی قصد دارد برای سمت نایب رئیسی فدراسیون والیبال نیز «کریم فروزان» را به خدمت بگیرد. فروزان نیز اهل ارومیه است و در حال حاضر ریاست هیئت والیبال این شهر را بر عهده دارد. با وجود اینکه والیبال ارومیه در سال‌های اخیر با روندی نزولی مواجه بوده است – روندی که نتایج ضعیف تیم شهرداری ارومیه در لیگ گویای آن است- باید دید در صورتی که این فرد گزینه مورد نظر ضیایی باشد، بر اساس چه معیاری تصمیم به این انتخاب دارد؟

در این که شهر ارومیه یکی از والیبال‌خیزترین شهرهای ایران به شمار می‌رود و افراد شایسته‌ای سال‌ها در والیبال در سمت‌های مختلف اعم از بازیکن، مربی، داور، مدیر و ... در این شهر به والیبال ایران کمک کرده‌اند، شکی نیست.

اما آیا در دنیای مدرن امروزی ورزش و بویژه در رشته‌ای مانند والیبال که چند سال اخیر بی برو برگرد الگویی شایسته برای دیگر فدراسیون‌ها به شمار می‌رفت با این تحولات می تواند این روند را ادامه دهد.

 انتقادی که به فدراسیون فوتبال وارد بود به دلیل اصفهانی بودن ارکان مدیریتی آن در روز های آینده شاید برای والیبال با محوریت ارومیه تکرار شود.

تغییرات گاهی منجر به پیشرفت و برخی اوقات مانعی برای ادامه فعالیت های یک ارگان،سازمان یا با مثال فوق یک فدراسیون است.

 رئیس جدید حق دارد که از ابزار های اجرایی مورد انتخاب خود با نظر مجمع استفاده کند که البته می تواند از ارومیه یا هر شهر دیگر باشد چرا که ملاک توانایی افراد است که مرور زمان آنرا مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/

تغییر و تحولات احتمالی ضیایی در والیبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رامین امید باراندوزی
۲۱:۰۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
با سلام خدمت شما بزرگواران
باید عملکرد کل وضعیت رو معیار و ملاک قرار میدند.
در حال حاضر بهترین ساختما هیات والیبال در استانهای کشور متعلق به ارومیه است که به جرات می توان گفت از خود فدراسیون بهتر است. اما آکادمی تخصصی والیبال در حال ساخت هست که در ایران بی نظیر هست .
فارغ از اینها بهتر است کمی به تیم.های ملی نگاه کنید ببیند چند نفر از ارومیه هست ۶۰ درصد ترکیب اصلی تیم ملی نوجوانان ایران متعلق به ارومیه اسن در سایر تیمها هم بازیکن دارد
آخرین اخبار