معاون استاندار بوشهر با تاکید بر حل مشکلات پناهندگان خارجی گفت:بی هویتی از جمله چالش‌های پناهندگان جوامع مختلف است که تلاش می‌شود در قالب برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله افغانستان شناسی برطرف شود.

مشکلات پناهندگان خارجی برطرف می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید زرین‌فر ظهر امروز درجشنواره افغانستان شناسی در بوشهر با اشاره به اینکه ارائه خدمات به اتباع بیگانه مورد توجه و تاکید است اظهار داشت: در زمان حاضر ۳۶ هزار تبعه افغانستان در این استان حضور دارند و ۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز افغان نیز در مدرسه‌های این استان در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

سعید زرینفر با تاکید بر حل مشکلات چالش‌های پناهندگان خارجی در کشور افزود: بی هویتی از جمله چالش‌های پناهندگان جوامع مختلف است که تلاش میشود در قالب برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله افغانستان شناسی این مشکل برای نسل‌های دوم و سوم این کشور برطرف شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از چهار دهه است که مردم افغانستان به کشور‌های مختلف از جمله ایران پناه آوردهاند تلاش میشود نسل جوان این کشور با هویت دینی و ملی خود بیشتر آشنا شوند و روزی برای آباد کردن کشور شان به موطن خود بازگردند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان یزد و میزبان چهارمین جشنواره مسابقات افغانستان شناسی گفت: این استان به سبب حضور اقوام مختلف براساس ارزیابی یونسکو به عنوان نخستین شهر جهانی ایران به ثبت رسیده است.

محمد حسین زارعزاده افزود: یکی از دلایل ثبت جهانی شهر یزد در سازمان یونسکو زنده بودن بافت تاریخی این شهر به سبب حضور مهاجران افغان در این بافت است.

وی با اشاره به وجود ۷۰۰ هکتار بافت تاریخی شهر یزد خاطر نشان کرد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۵ درصد جمعیت استان یزد را اتباع افغان تشکیل میدهند.
زارع زاده با بیان اینکه استان یزد پس از استان‌های قم و سمنان بیشترین جمعیت اتباع افغان را میزبان است بیان کرد: این استان دارای سه میهمان شهر اتباع افغان است که ۷۰ درصد جمعت آن‌ها را اهل تسنن تشکیل میدهند.

انتهای پیام/م

چالش‌های پناهندگان برطرف می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.