پاکبین گفت: باید بین لباس های فقط مخصوص اجتماع و یا فقط مخصوص مهمانی در جشنواره امسال تفکیک قائل شویم.

برخی از لباس های حاضر در جشنواره، فقط مخصوص مهمانی استصدیقه پاکبین دبیر هفتمین دوره جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره و نحوه داوری ها اظهار داشت: در این دوره جشنواره نزدیک به ۶۱۰۰ اثر به دبیرخانه رسید که داوران ظرف مدت پنج روز این آثار را داوری کردند و نهایتا نزدیک به ۲۰۰ اثر به جشنواره راه یافت. این ۲۰۰ اثر در سه بخش لباس اجتماع، لباس کاربردی و لباس مجلسی در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

پاکبین در مورد طراحی های این دوره نیز گفت: در بحث طراحی جهشی بسیار خوب داشته ایم و بر آنها بسیار فکر شده است. البته در این میان ممکن است جنس پارچه خوب و همنشینی رنگ ها جالب نباشد، اما آثار راه یافته کیفیت مطلوب را دارند. در این جشنواره سعی شده است که کارها و طراحی ها به تولید انبوه برسد و تولید کنندگان از اغلب کارها استقبال کرده اند.

دبیر جشنواره مد و لباس فجر در مورد برخی آثار حاضر در این دوره که در جامعه کاربرد چندانی ندارد، گفت: در میان مردم سلایق متفاوتی وجود دارد و شاید برخی از افراد از آثار استقبال نکنند؛ اما به لحاظ طراحی اهمیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که لباس هایی که در جشنواره فجر حضور دارند همگی حجاب کامل را برای بانوان به ارمغان می‌آورند؛ در این میان برخی از طراحان گمان می کنند که همه آثار باید کاربردی باشد. در حقیقت باید به طراحی آن لباس بها داد.

پاکبین ادامه داد: در جشنواره امسال لباس هایی وجود دارد که یا فقط مخصوص اجتماع است و یا فقط مخصوص مهمانی که باید این دو مورد از هم تفکیک شود.

دبیر جشنواره مد و لباس در پایان درخصوص نبود لباس آقایان در جشنواره نیز گفت: لباس آقایان باید از این جشنواره جدا شود تا به یک ساختار درست برسیم. در حقیقت طراحان ما نیز باید به این مطلب توجه فراوان داشته باشند که باید به پوشاک آقایان توجه بیشتری کرد.

 

انتهای پیام/

 

توجه به حجاب کامل در طراحی لباسهای جشنواره مد و لباس فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار