استاندار خراسان رضوی گفت:باید بتوانیم برای آنچه می‌خواهیم بسازیم؛ با هم مدارا داشته باشیم و مشکلات را با تعامل و همفکری حل کنیم.

باید مشکلات را با تعامل و همفکری حل کنیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان در نخستین نشست هیئت رئیسه شورا‌های اسلامی کلانشهر‌های کشور گفت: باید با تدبیر و عقلانیت شرایط بهتری را برای مردمی که نمایندگان خود در شورا‌ها را انتخاب کرده اند رقم زد.


وی با بیان این که مشکلات و سختی‌هایی در کشور وجود دارد که باید آن‌ها را با تقسیم کار منطقی و کارشناسی حل کرد؛ افزود: امام راحل (ره) به ما آموخت از بزرگی مشکلات نترسیم، ما می‌توانیم و در ۴۰ سال اخیر هم توانستیم کشور را در مسیر توسعه اداره کنیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر پرهیز از اِعمال نگاه‌های جناحی در مدیریت‌ها و تلاش برای افزایش قدرت تحمل یکدیگر گفت: باید بتوانیم برای آنچه می‌خواهیم بسازیم؛ با هم مدارا داشته باشیم و مشکلات را با تعامل و همفکری حل کنیم.

رشیدیان افزود: در روابط اجتماعی و مدیریتی باید از اصطکاک‌ها و هدر رفت وقت و انرژی کاست و شهر‌ها را با عقلانیت و تدبیر اداره کرد و شرایط بهتری رابرای مردم رقم زد.

وی تصریح کرد: مردم در هر انتخابات و در راستای مطالبات خود برای تغییر، رای می‌دهند و منتخبان مردم به ویژه در شورا‌های شهر و روستا باید پاسخگوی مطالبات آنان باشند.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به روابط بین شورا‌ها و دولت، امروز شرایط شورا‌ها خوب است و باید برای بهتر کردن زندگی مردم از این ظرفیت استفاده کرد.

رشیدیان افزود: امسال نیز دولت در برنامه‌های اجرایی توجه خاصی به کلان شهر‌ها در مسائلی، چون بازسازی بافت‌های فرسوده، شهر هوشمند و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دارد.

وی با یادآوری نقش مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و مرحوم آیت الله واعظ طبسی به عنوان یاران امام راحل (ره) و نیرو‌های تاثیرگذار در شکل گیری نظام انقلاب اسلامی از قبل از پیروزی انقلاب گفت: تدبیر و عقلانیت در تمام تصمیم گیری‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی چه در موضع قانونگذاری، چه در موضع فرماندهی، چه در راس قوه مجریه و مجمع تشخیص مصلحت نظام موج می‌زد و این تدبیر و عقلانیت همان چیزی است که برای اداره کشور مورد نیاز است.
 

با تعامل دولت و مجلس چالش‌ها رفع می شود


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: چالش‌ها و فرصت‌هایی در کلانشهر‌ها وجود دارد که باید با تعامل با دولت و مجلس و خلاقیت‌های نوآورانه شورا‌های شهر، چالش‌ها رفع و فرصت‌ها تقویت شود.

محمدرضا حیدری افزود: کلان شهر‌های ایران نقاط مشترک بسیار با هم دارند لذا نشست امروز در محور‌های درآمد‌های پایدار شهری، رونق ساخت و ساز، حمل و نقل و ترافیک، آلودگی هوا و شهر هوشمند، برگزار شد تا به ساز و کار‌های مناسب برسیم.

وی گفت: در محور‌های یاد شده قوانین خاصی وجود دارد، ولی گاهی تفسیر از این قوانین متفاوت است و همین امر منجر به مضاعف شدن مشکلات می‌شود از این رو در این نشست می‌کوشیم از تفسیر‌های متفاوت به برداشت واحد برسیم.

در این نشست اعضای هیات رئیسه شورا‌های اسلامی کلانشهر‌های مشهد، شیراز، قم، اصفهان، تهران، اهواز، تبریز و کرج حضور دارند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.