معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: شمار مراقبان سلامت در مدارس استان نصف استاندارد کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حسن لنگری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: تعداد مراقبان سلامت در آموزشگاه های استان باید به حدود 250 نفر برسد.

وی افزود: در وضعیت مناسب به ازای هر 750 نفر دانش آموز باید یک نفر مراقب سلامت در مدارس حضور داشته باشد در حالیکه هم اکنون به ازای هر یک هزار و 30 دانش آموز یک نفر مراقب سلامت در مدارس استان به دانش آموزان خدمات می دهند.

لنگری اظهار کرد:کمبود مراقب سلامت در مدارس با به کارگیری نیروها با رشته های مرتبط با بهداشت جبران می شود.

وی اظهار کرد: اکنون دانش آموزان روستاها از خدمات مراقبان سلامت بهره ای ندارند و از خدمات بهورزان خانه های بهداشت استفاده می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ناهنجاری شانه، صدرنشین مشکلات ساختار قامتی دانش آموزان این استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: هفت هزار و 946 دانش آموز در این استان به لحاظ مشکلات ساختار قامتی مورد پایش و بررسی قرار گرفتند که در این میان، عمده مشکل آنان ناهنجاری شانه یا همان شانه های نامتقارن است.

لنگری، کیف های سنگین وزن را از علت های اصلی ناهنجاری شانه عنوان کرد و گفت: 30 تا 40 درصد از وزن دانش آموزان، مربوط به کیف و کتاب آنان است البته کیف های مدارس ابتدایی سال آتی سبک تر می شود.

وی تصریح کرد: با حذف کنکور و حذف آزمون های مدارس نمونه و تیزهوشان، 50 درصد از وزن کیف های مدارس کاسته می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: میز و نیمکت های غیراستاندارد و نامناسب، کفش های نامناسب از دیگر علت های تاثیرگذار در مشکلات ساختارهای قامتی درمیان دانش آموزان است.

انتهای پیام/آ

نیاز مدارس خراسان شمالی به 145 مراقب سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.