معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در خدمات مشاوره ای به دانش آموزان، باید 70 مشاور به نیروهای استان افزوده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علی شور زاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه 253 مشاور در مدارس استان حضور دارند گفت:با توجه به این موضوع که به ازای هر 15 دانش‌آموز یک ساعت مشاور تعلق می‌گیرد. اکنون با کمبود مشاور در مدارس مناطق روستایی و شهری مواجه هستیم و برای جبران این خلاء به هفتاد مشاور نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه  راه دسترسی به اردوگاه دانش آموزی شهید چمران بجنورد اجرا می شود ، افزود: اجرای این پروژه از سال 92 شتاب گرفته است اما بهره برداری از این پروژه 20 ساله، در انتظار ایجاد راه دسترسی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ارتباط با اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور اظهار کرد: در سال گذشته 7 هزار و 36 دانش آموز به اردوهای راهیان نور در راستای پاسداشت ایثار و شهادت اعزام شدند.

وی گفت:هدف گذاری آموزش و پرورش برای اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور برای سال 97 بیش از هفت هزار نفر بوده است که تاکنون در مرحله اول 3 هزار و 200 نفر به این اردو اعزام شدند.

شور زاده در ارتباط با برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در هفته تربیت اسلامی افزود: نواختن زنگ سپاس مربی در تمامی مدارس استان ،دیدار با پیشکسوتان حوزه تربیتی و دیدار تشکل های فرهنگی تربیتی با مدیران پرورشی شهرستان ها از برنامه‌های روز نخست این هفته است.

وی همچنین اظهار کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه و ارائه گزارش عملکرد توسط مدیران پرورشی و فرهنگی در سطوح مدیریت‌های شهرستان از برنامه‌های روز دوم این هفته است. 

شورزاده گفت: عطر افشانی گلزار شهدا، شرکت در نماز سیاسی عبادی جمعه، برگزاری جشنواره‌های شب شعر در کانون‌های فرهنگی و هنری، برپایی محافل انس با قرآن در دارالقرآن‌های استان و برگزاری همایش استانی تربیت اسلامی با حضور معاون وزیر از مهمترین برنامه‌های هفته تربیت اسلامی آموزش و پرورش خراسان شمالی است.

انتهای پیام/آ

نیاز به 70 مشاور در مدارس استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.