هشتمین جشنواره منطقه‌ای جابربن حیان دانش آموزان ناحیه یک در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛هشتمین جشنواره منطقه‌ای جابربن حیان دانش آموزان ناحیه یک در ارومیه برگزار شد.
جشنواره جابربن حیان جشنواره ای است درقالب پروژه‌های مختلف کتبی، دست سازه، آزمایش و نمایش علمی قابل ارائه می باشد.
این جشنواره که در میان دانش آموزان دوره‌ی ابتدائی برگزار می‌شود باهدف تعلیم و تربیت، اثربخشی، آموزش مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم در دانش آموزان می‌تواند تاثیر به سزایی در تقویت بینش علمی و پژوهشی در کلاس درس داشته باشد.
مفهوم طرح جابربن حیان بیشتر از هرچیز دیگر وابسته به دو معنای اساسی پژوهش و عمل است.
اشرف مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه در ایین برگزاری این مراسم در گفت و گو  با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛اشاره به این مطلب افزود: دراین جشنواره که با مشارکت ۲۵۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدائی برگزار می‌شود، ۷۳۰ طرح در قالب موضوعات مختلف بعد از ارزیابی و بررسی به مرحله استانی که در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ برگزار خواهدشد ارسال می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه جشنواره جابربن حیان همه ساله به منظور پیشرفت دانش آموزان در زمینه‌های علمی، آموزشی و تقویت استعداد‌های آنان اجرا می‌شودگفت: امسال نیز با استقبال بی نظیر دانش آموزان مواجه هستیم.
رزم آرا معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛با اشاره به اینکه رویکرد عملی آموزش و پرورش درجهت ارتقا کیفیت آموزش، ایجاد خلاقیت و ایده‌های نو در کلاس درس است تشریح کرد: اجرای پروژه‌ها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و علمی وتقویت مهارت‌های ارتباطی و استدلالی دربین دانش آموزان از جمله اهداف مهمی است که آموزش و پرورش دنبال می‌کند.
دستاورد‌های جشنواره‌هایی همچون جابربن حیان تشویق دانش آموزان به فعالیت‌های پژوهشی و نوآوری و همچنین توانمند سازی در یادگیری و آموزش صحیح است.

انتهای پیام/ن.م

برگزاری جشنواره جابر بن حیان در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.