رئیس پارک علم و فناوری فارس از رونمایی ۸ محصول دانش بنیان در پارک علم و فناوری فارس شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مُر رئیس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به رونمایی از ۸ محصول دانش بنیان در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی، آب، سلامت و آی تی در پارک علم و فناوری فارس، اظهار کرد: این محصولات توسط شرکت‌های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

وی اضافه کرد: از جمله مهم‌ترین اختراعات شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس که امروز از آن‌ها رونمایی شد، شامل دستگاه تحرک و توانبخشی به بیماران فلج مغزی، فرستنده هوشمند شناور که در صنعت نفت گاز و پتروشیمی کاربرد دارد؛ سامانه بیت کارت که در خرید اینترنتی کاربرد دارد و دستگاه تصفیه پوسته تزریق گاز کلر که در صنعت نفت کاربرد دارد، است.

رئیس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به اینکه این فقط یک شروع محسوب می‌شود، تصریح کرد: کار‌های بزرگی در پارک علم و فناوری صورت گرفته است، ولی نیاز است که شرکت‌ها حمایت و محصولاتشان تجاری سازی شود تا بتوانند تولید، اشتغال و ثروت داشته باشند.

مُر اضافه کرد: نیاز است تا هم بخش خصوصی و هم تسهیلات کم بهره برای پویاتر شدن شرکت‌های دانش بنیان پای کار بیایند.

وی ادامه داد: تجاری سازی، بازاریابی و جلوگیری از واردات بی رویه کالا‌هایی که شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌کنند می تواند چرخ اقتصاد ما را به حرکت در آورد.

رئیس پارک علم و فناوری فارس افزود: اکنون این شرکت‌ها توانسته اند برای هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کنند.

رحمانی معاون استاندار فارس نیز در مراسم رونمایی از این محصولات بیان کرد: به همه دستگاه‌های اجرایی در استان بخشنامه شده تا نیاز‌های خود را با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تهیه کنند.

وی گفت: جلساتی هم در کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری با بخش خصوصی برگزار شده تا ایده و محصولات شرکت‌های دانش بنیان را تجاری سازی یا طرح‌های آن‌ها را خریداری کنند.

رحمانی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به شرکت‌های دانش بنیان ادامه داد: راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استانی نیز کمک خوبی به شرکت‌های دانش بنیان است.

انتهای پیام/ن

محصولات دانش بنیان در پارک علم و فناوری فارس رونمایی شد

برچسب ها: اخبار علمی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار